آشپزی

طرز تهیه کباب فلفلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب فلفلی

کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کباب فلفلی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت 150 گرم
پیاز 1 قطعه
فلفل سبز کافی
پیازچه 2 ساقه
پیتزا با پنیر کافی
زعفران آب پز کافی
فلفل قرمز ½ فلفل سیاه
فلفل قرمز، نمک کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی 2 عدد
سیر 2 عدد
زنجبیل تازه 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
پیازچه 1 ساقه
روغن زیتون کافی
یک پیاز کوچک 1 قطعه

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول

برای تهیه کباب فلفلی لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کنید، سپس پیاز را از صافی رد کنید تا آب اضافی پیاز گرفته شود. در مرحله بعد پیاز را به کاسه گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس فلفل را ریز خرد کنید.

سطح سوم

در این مرحله فلفل سیاه رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس پیاز را بشویید و ریز خرد کنید سپس کمی نمک و فلفل قرمز و زعفران پخته شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا مخلوط و ترکیب شوند. سپس روی کاسه را کاملا با سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از این مدت مخلوط گوشت را از یخچال خارج می کنیم سپس فلفل سبز را می شوییم و با چاقو باز می کنیم و دانه ها را خارج می کنیم. سپس داخل فلفل سبز مقداری پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از مواد کباب را برمی داریم، سپس دور فلفل سبز می بندیم و فیکس می کنیم. سپس فلفل سبز را به همین ترتیب درست می کنیم سپس روی فلفل های تفت داده شده را می پوشانیم و در یخچال می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل های تفت داده شده را به مدت 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید. بعد از این مدت یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید روغن مایع داغ شود سپس فلفل های تفت داده شده را در تابه بریزید و کاملا سرخ کنید. سپس سیخ های سرخ شده را از تابه خارج کرده و پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید.

مرحله نهم

در این مرحله پیاز را به تابه ای که فلفل ها را کبابی کرده بودیم اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پیاز قرمز و طلایی شود. سپس پوسته های سیر را جدا می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دهم

حالا سیر رنده شده را به ماهیتابه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیرها گرفته شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود. سپس گوجه ها را می شوییم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی را کاملا جدا می کنیم و ریز رنده می کنیم. سپس گوجه فرنگی رنده شده را به تابه با سس اضافه می کنیم، سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی کشیده شود.

مرحله دوازدهم

حالا فلفل را بشویید سپس دانه ها را جدا کرده و در غذاساز قرار دهید. بعد نعنا را می شوییم و در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پیاز را شسته سپس در غذاساز قرار می دهیم. سپس نعناع را به همراه روغن زیتون در غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا پوره شود. سپس مخلوط نعناع را به تابه حاوی سس اضافه کنید.

مرحله چهاردهم

حالا به تفت دادن سس ادامه می دهیم سپس نمک، زعفران آب پز و آبلیمو را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس کمی آب به سس اضافه می کنیم و به مدت 15 دقیقه روی آتش می گذاریم تا سس غلیظ شود.

مرحله پانزدهم

در نهایت بعد از این مدت که سس غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و روی فلفل تفت داده شده بریزید. سپس فلفل تفت داده شده را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا