آشپزی

طرز تهیه کباب لبنانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب لبنانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کباب لبنانی

کباب لبنانی یکی از کباب های لذیذ و لذیذ کشور لبنان است که شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد، این کباب بافتی نرم و لطیف دارد و تهیه آن بسیار آسان است، می توانید از کباب لبنانی برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کباب لبنانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت چرخکرده 200 گرم
پیاز متوسط ​​رنده شده 1 قطعه
سیر رنده شده 2 قرص
نمک و زردچوبه به مقدار مورد نظر
فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار مورد نظر
پودر دارچین و سماق نوک یک قاشق چای خوری
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری پر

طرز تهیه کباب لبنانی

مرحله اول

ابتدا مقداری گوشت چرخ کرده تازه را در ظرفی بریزید، سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید، سپس با رنده ریز رنده کنید، سپس آب پیاز را بگیرید، پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

غلظت مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده باید کاملا یکنواخت باشد سپس چند حبه سیر را پوست کنده و بشویید و سیر را روی رنده رنده کنید سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و رایحه سیر در مخلوط را پخش کنید.

سطح سوم

سپس مقداری جعفری تازه را بشویید، در سبدی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود، پس از خشک شدن جعفری، آن را ریز خرد کرده و داخل مواد بریزید، مواد را خوب مخلوط کنید تا بافت یکدست و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس کمی نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و با توجه به ذائقه خود کمی فلفل قرمز به مخلوط اضافه کنید، همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا ادویه ها کاملا جذب شوند و عطر آنها در تمام مواد پخش شود، حالا طعم مخلوط را تست کنید.

مرحله پنجم

سپس با توجه به ذائقه خود مقداری دارچین و پودر سماق را به مخلوط مواد اضافه کنید تا عطر دارچین گرفته شود سپس مخلوط را ورز دهید تا بافتی یکدست و یکدست شود. .

مرحله ششم

سپس در تابه ای کمی روغن بریزید، مخلوط مواد را در تابه به ضخامت یکنواخت بریزید، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کباب کمی طول بکشد، بعد از حدود 5 دقیقه که کباب کمی شد. ضخیم، آن را به شکل کباب بزنید

مرحله هفتم

سپس سیخ ها را آبکش کرده و بپزید، بعد از پختن یک طرف سیخ های بریده شده، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزند، دو طرف سیخ ها را کمی سماق بپاشید، پس از اینکه خوب پختند، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

این کباب را می توانید با سیخ چوبی هم بپزید، پس مقداری از آن را بردارید، با دست ورز دهید، سپس روی سیخ چوبی بگذارید، همه کباب ها را به همین ترتیب بپزید، سپس سیخ های کباب را در تابه رژیمی بچینید. بدون روغن خوب بپزید

مرحله نهم

در حین پختن سیخ ها، برنج زعفرانی را بجوشانید و آماده کنید، سپس مقداری گوجه فرنگی را شسته و از وسط نصف کنید، سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس گوجه ها را در آن سرخ کنید.

مرحله دهم

می توانید گوجه ها را به سیخ بچسبانید و کباب کنید، پس از اینکه سیخ ها خوب پخته و آماده شدند، در ظرف مناسبی بچینید، کنار آنها گوجه فرنگی برشته یا سرخ شده قرار دهید، روی سیخ ها را با برگ های نعنا، رازیانه و ریحان تزیین کنید، تازه تزئین کنید. در آخر کباب لبنانی را به عنوان یک غذای شیک و خوش طعم با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی، انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا