آشپزی

طرز تهیه کباب لقمه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب لقمه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لقمه کباب

کباب لقمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای خاورمیانه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لقمه کباب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 1 قطعه
جعفری خشک 2 تا 3 قاشق غذاخوری
ارد 2 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی
فلفل قرمز و پودر سیر کافی
فلفل سبز تند 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 5 تا 6 عدد متوسط

طرز تهیه لقمه کباب

مرحله اول

من آماده می کنم کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت را ریز خرد می کنیم سپس داخل چرخ گوشت می گذاریم و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود و بعد به گوشت چرخ کرده اضافه می شود. سپس جعفری خشک را به همراه آرد به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس 10 دقیقه ورز می دهیم تا مواد مخلوط شده و کاملا منسجم و چسبنده شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه گوشت چرخ کرده را سلفون بپوشانید سپس به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند و سس کباب سفت و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از گذشت این زمان سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا گوجه ها را شسته و با رنده ریز رنده می کنیم سپس در سینی مناسبی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن مایع به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی گرفته شود. سپس فلفل سبز را شسته و حلقه حلقه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل سبز را به همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند سپس اجازه می دهیم سس کره بریزد.

مرحله هشتم

حالا گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را به اندازه یک نارنگی برداشته و به شکل دوک در می آوریم. سپس تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس سیخ ها را در تابه گذاشته و کاملا سرخ کنید تا مغزها پخته شوند. سپس وقتی سس گوجه فرنگی به روغن اضافه شد، نان را در ظرف مورد نظر می گذاریم.

مرحله دهم

در آخر نان را با سس گوجه فرنگی پهن کنید و سیخ های سرخ شده را روی سس قرار دهید سپس مقداری پیاز و جعفری و خیارشور را در لابه لای سیخ ها بریزید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا