آشپزی

طرز تهیه کباب نگینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب ناگینی

طرز تهیه کباب ناگینی یکی از کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در رستوران ها سرو می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه کباب ناگینی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 200 گرم
پیاز 2 عدد وسط
فیله مرغ 200 گرم
زعفران آب پز کافی
نمک، فلفل و ادویه کاری کافی

طرز تهیه کباب ناگینی

مرحله اول

برای تهیه یک کباب ناگینی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز روی رنده رنده می کنیم سپس داخل ابریشم می گذاریم و به مدت 1 شب در جای مناسب آویزان می کنیم تا آب پیاز اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل و ادویه کاری در ظرف مناسبی بریزید، سپس خوب مخلوط کنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس روی کاسه را با درب بپوشانید.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید گوشت یک شب در یخچال بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از این مدت پوره پیاز را به کاسه اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا سس کباب را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا هنگام سیخ کشیدن گوشت نریزد. سپس روی سیخ ها را با چند لایه فویل می پوشانیم و مقداری از گوشت را می گیریم سپس روی سیخ ها می گذاریم.

مرحله پنجم

وقتی گوشت شکل خود را حفظ کرد، سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و گوشت سیخ شده را داخل سینی قرار دهید و سیخ ها را بیرون بیاورید، سپس به مدت 15 دقیقه در یخچال نگهداری کنید.

مرحله ششم

در این فاصله فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. فیله مرغ را به قطعات نازک برش می دهیم و روی گوشت قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا در حین پخت نیفتد.

مرحله هفتم

بعد از 15 دقیقه سینی را در طبقه بالایی فر می گذاریم و سیخ ها را به مدت 15 دقیقه می گذاریم بپزد سپس در حین پخت سیخ ها را با زعفران پاک می کنیم. بعد از این مدت آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم بپزد.

مرحله هشتم

در ادامه چندین بار این کار را انجام می دهیم تا سیخ ها پخته و طلایی و پخته شوند. حالا سینی را از فر خارج کرده و سیخ ها را در ظرف مورد نظر بچینید و با گوجه کبابی و برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا