آشپزی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب کوبیده خانگی ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کباب خانگی ساده

کباب کوبیده یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که امروزه با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کباب خانگی ساده برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
گوشت گوساله 600 گرم
پیاز سفید 2 عدد وسط
نمک و فلفل کافی
کره کافی

طرز تهیه کباب خانگی ساده

مرحله اول

من آماده می کنم کباب خانگی ساده ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم سپس آب اضافی آن را کاملا جدا می کنیم تا تفاله پیاز کاملا خشک شود. سپس پیاز را به مدت 15 تا 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا حالت اسیدی آن از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را چرخ کرده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم. توجه داشته باشید که برای کوبوده بهتر است از ترکیب گوشت گوسفند و گاو استفاده کنید. به این ترتیب کباب کوبیده نرم و آبدار می شود و نیازی به افزودن دنبه نیست.

سطح سوم

حالا پیاز را به همراه مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید سپس مواد را با دست خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. خمیر را حداقل 10 تا 15 دقیقه ورز دهید تا چسبناک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از آماده شدن سس باربیکیو روی کاسه را با درب می بندیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس باربیکیو استراحت کند. بعد از این مدت کاسه با خمیر را از یخچال خارج کنید.

مرحله پنجم

حالا یک کاسه آب ولرم جلوی خود می گذاریم. برای اینکه گوشت به دست نچسبد ابتدا دستمان را خیس می کنیم سپس از 010 تا 120 گرم خمیر را برداشته و در دست به شکل کوفته در می آوریم.

مرحله ششم

حالا خمیر را روی سیخ گذاشته و به طور یکنواخت روی سیخ پهن می کنیم. در آخر با انگشت روی کباب را طرح می زنیم تا علاوه بر پخته شدن مغز، در آخر پخت هم زیباتر به نظر برسد.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام مواد کباب را روی سیخ می چینیم و پشت سر هم در سینی می چینیم. در مرحله بعد یک گریل ذغالی با روشنایی یکنواخت و با دمای بالا آماده می کنیم سپس سیخ های کباب را پشت سر هم روی گریل می گذاریم.

مرحله هشتم

در نظر داشته باشید که برای داشتن یک کباب کوبیده آبدار باید کباب ها را به مدت کوتاه و با دمای بالا بپزیم. اگر سیخ های کباب مدت زیادی در حرارت بماند، در آخر کباب ما خشک و سفت می شود. بعد از اینکه سس باربیکیو به سیخ ها چسبید، می توانیم سیخ ها را بچرخانیم.

مرحله نهم

در صورت تمایل گوجه ها را رشته کرده و روی گریل بچینید تا در کنار سیخ ها کباب شود. حالا برای خوش طعم شدن سیخ ها می توانیم مقداری کره آب شده و زعفران آب پز شده را با هم ترکیب کرده و روی سیخ ها بمالیم.

مرحله دهم

سرگرمی روز نان تمام شده را مستقیماً روی برنج یا نان می چینیم. با این کار چربی و روغن کباب به روی نان یا برنج منتقل می شود. سپس گوجه ها را در ظرف بریزید و با کباب خرد شده سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا