آشپزی

طرز تهیه کتلت سویا با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کتلت سویا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کتلت از سویا

کتلت سویا یکی از غذاهای رژیمی پرطرفدار محسوب می شود که می توان آن را با مواد مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کتلت از سویا برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز 6 تا 8 نفر
سویا 3 فنجان
پیاز 1 قطعه
سیب زمینیها 2 عدد
قارچ 4 تا 5 عدد
یک تخم مرغ 2 تا 3 عدد
فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه و نمک کافی
زیره ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
عصاره گوشت 1 قطعه
آرد سوخاری 2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت از سویا

مرحله اول

من آماده می کنم کتلت سویا رژیمی در ابتدای کار دانه های سویا را به همراه آب ولرم در ظرف مناسبی می ریزیم سپس به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت سویا را در آب می گذاریم تا خیس بخورد و حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

حالا بعد از گذشت این مدت، دانه های سویا را از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. در مرحله بعد پیاز و سیب زمینی را پوست بگیرید، سپس بشویید و درشت خرد کنید، سپس قارچ را بشویید و خرد کنید.

سطح سوم

در این مرحله سیب زمینی و پیاز و قارچ را داخل چرخ گوشت می ریزیم سپس صافی را روی ظرف مناسبی قرار می دهیم و مواد را چرخ می کنیم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس سویا، عصاره گوشت و زیره را داخل چرخ گوشت بریزید.

مرحله چهارم

حالا دانه های سویا را روی سیب زمینی ها و پیاز چرخ کرده، سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید که اگر مواد کتلت آبکی بود با دست فشار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ را به مواد کوفته اضافه می کنیم سپس ورز می دهیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، نمک، آرد سوخاری و زعفران پخته شده را به مواد کوفته اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس مخلوط کوفته را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس بعد از این مدت مخلوط کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع می ریزیم و می گذاریم خوب داغ شود. سپس مقداری از مواد کتلت را برداشته و در دست به شکل دلخواه در می آوریم.

مرحله هشتم

در آخر کتلت های سویا را در ماهیتابه می ریزیم سپس کاملا سرخ می کنیم. سپس کتلت های سویا را در بشقاب مورد نظر می گذاریم، سپس با نان تازه، خیارشور، سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا