آشپزی

طرز تهیه کتلت عدس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کتلت عدس

کتلت عدس یکی از غذاهای لذیذ و ساده ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت کتلت عدس در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
عدس 2 لیوان
سیب زمینیها 2 عدد
پیاز 1 قطعه
یک تخم مرغ 3 عدد
گوشت چرخ کرده (اختیاری) 200 گرم
سیر 1 قرص
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه کتلت عدس

مرحله اول

برای تهیه کتلت عدس خوشمزه ابتدا عدس را تمیز کرده و بشویید سپس در قابلمه مناسبی بریزید. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات بزرگ برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را هم شسته و همراه با 3 لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم. سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم آب داخل قابلمه کشیده شود و عدس و سیب زمینی را کاملا بپزیم.

سطح سوم

بعد از اینکه سیب زمینی و عدس پخته شد، آن ها را در ظرف مناسبی ریخته و با گوشت کوب یا مخلوط کن خوب له کنید تا یکدست شود. سپس پیاز را رنده می کنیم و پس از برداشتن آب اضافی به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، کمی نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. سپس آرد سوخاری را کم کم اضافه کرده و مواد را هم می زنیم تا بافت مخلوط کوفته یکدست شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که ممکن است به آرد سوخاری بیشتری نیاز باشد. سپس اجازه دهید مخلوط کوفته به مدت 15 دقیقه در آشپزخانه بماند سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله کمی روغن به تابه بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. سپس دست‌هایمان را خیس می‌کنیم، سپس یک قسمت به اندازه نارنگی از مخلوط کتلت برداشته و به شکل گرد در می‌آوریم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط کتلت را با کف دست صاف کرده و در روغن داغ قرار دهید تا یک طرف کتلت سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز خوب سرخ شود.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام مواد کتلت را سرخ می کنیم سپس روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر کتلت ها را در ظرف دلخواه بچینید و با نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا