آشپزی

طرز تهیه کتلت لاهیجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کتلت لاهیجان

کتلت لاهیجان یکی از ساندویچ های سنتی شهرستان لاهیجان است که با ترکیبات و ادویه های مختلف سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کتلت لاهیجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 3 عدد بزرگ
گوشت چرخکرده 150 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیاز 1 قطعه بزرگ
نان بربر نرم ½ قرص نان
سبوس نان بربر 1 کاسه
پودر کاری و دارچین کافی
فلفل قرمز و آویشن کافی
زردچوبه و فلفل سیاه کافی
نمک و کره کافی

طرز تهیه کتلت لاهیجان

مرحله اول

من آماده می کنم کتلت لخیجه خوشمزه است در ابتدای کار تکه های نان بربری را در ظرف آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا کاملا خیس شود. سپس سیب زمینی و پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی و پیاز را رنده می کنیم و پس از برداشتن آب اضافی در ظرف مناسبی می ریزیم. پس از اینکه نان بربر خوب خیس شد با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا تخم مرغ را به همراه پودر کاری، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، دارچین، آویشن و نمک به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا بافت کاملا یکدست و چسبناک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم ترکیب شود. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی اجاق می گذاریم.

مرحله پنجم

داخل تابه کمی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. بعد به اندازه یک نارنگی از مخلوط کوفته برمی داریم و به شکل گرد یا بیضی در می آوریم و با دو دست فشار می دهیم تا قطرش کم شود.

مرحله ششم

در این مرحله کتلت را در سبوس نان بربر میغلطانیم تا با یک لایه سبوس پوشانده شود سپس در روغن داغ گذاشته و سرخ میکنیم. همه کتلت ها را به همین ترتیب سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کتلت های سرخ شده را روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در نهایت کتلت ها را داخل نان بربری یا نان باگت بریزید و با مخلفات دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا