آشپزی

طرز تهیه کتلت لپه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کتلت لپه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کتلت بلال

کتلت لپه یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کتلت بلال برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لپه ها 200 گرم
گوشت چرخکرده 150 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیب زمینیها 1 عدد وسط
یک تخم مرغ 1 قطعه
جعفری 2 قاشق غذاخوری
آرد ذرت یا نخودچی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز کافی
پودر سیر، ادویه و نمک کافی

طرز تهیه کتلت بلال

مرحله اول

برای تهیه یک کتلت لپه لذیذ ابتدا لپه را بشویید و در ظرف آب بریزید سپس بگذارید 4 ساعت در آب بماند تا کاملا خیس بخورد. بعد از این مدت لپه را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا لپه را در قابلمه آب بریزید و روی آتش بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود. در حین پخت با قاشق کف لپه را برداشته و دور می اندازیم سپس سیب زمینی ها را شسته و آب پز می کنیم.

سطح سوم

وقتی لپه کاملا پخت، آن را در آبکش بریزید و بگذارید کاملا خنک شود. حالا سیب زمینی پخته شده را با رنده ریز رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس لپه را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا خرد و پودر شود، سپس آن را به کاسه اضافه کنید. حالا پیاز را ریز رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و به ظرف اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس تخم مرغ را به همراه جعفری خرد شده، آرد نخودچی و مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر کاری و نمک را به کاسه اضافه کنید، سپس خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از این مدت ظرف مناسبی روی اجاق گذاشته و کمی روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود، سپس با دست خیس کتلت را از مواد به اندازه نارنگی جدا کرده و به شکل دلخواه در می آوریم، سپس در تابه می گذاریم و دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کتلت های سرخ شده را روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف سرو می گذاریم و با خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا