آشپزی

طرز تهیه کتلت ماشطرز تهیه کتلت ماش با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کتلت ماشطرز تهیه کتلت ماش را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کتلت ماش

کتلت ماش یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانید آن را به سادگی با سبزیجات یا با گوشت تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کتلت ماش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بهم ریختگی 1 فنجان
سیب زمینیها 2 عدد وسط
پیاز 1 قطعه بزرگ
یک تخم مرغ 2 عدد
سیر 2 قرص
آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
گشنیز و جعفری 3 قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه کتلت ماش

مرحله اول

برای تهیه ساده کتلت ماش ابتدا ماش را بشویید سپس در قابلمه ای آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس اجازه دهید فرنی بپزد تا کاملا له نشود.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها را می شوییم سپس در ظرفی با آب می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس سیب زمینی ها را در آب در حال جوش می گذاریم تا کاملا بپزند.

سطح سوم

در این مرحله ماش ها را در آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود. سپس سیب زمینی پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن را می گیریم سپس ماش را داخل غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا فرنی را هم می زنیم تا کاملا پوره شود و بعد در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس سیب زمینی ها را به غذاساز اضافه کنید و پیاز را پوست بگیرید و بشویید و در غذاساز قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را با پیاز مخلوط می کنیم تا کاملا پوره شوند سپس به فرنی اضافه می کنیم. بعد گشنیز و جعفری را می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله ششم

حالا جعفری و گشنیز را روی تخته گوشت می گذاریم سپس ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، تخم مرغ و آرد سوخاری را به مخلوط کتلت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوسته های سیر را جدا می کنیم سپس آن را شسته و با رنده ریز رنده می کنیم و به مخلوط کتلت اضافه می کنیم. سپس مواد را ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند سپس سینی مناسبی انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس مقداری از مواد کتلت ها را برداشته و با دست به شکل دلخواه در آورده و در سینی می چینیم.

مرحله نهم

در آخر کتلت ها را به همین ترتیب شکل می دهیم سپس در تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم. در آخر کتلت های ماش را در ظرف دلخواه بریزید سپس با گوجه فرنگی و نان تازه سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا