آشپزی

طرز تهیه کدو پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کدو پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه برنج کدو حلوایی

کدو پلو یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که می توانید آن را به روش های مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه برنج کدو حلوایی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
اسکواش 300 گرم
برنج 3 فنجان
گوشت بره و گوسفند 200 گرم
پیاز 5 عدد وسط
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه برنج کدو حلوایی

مرحله اول

من آماده می کنم کدو برنج خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و همراه با 2 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی می ریزیم سپس آب را به اندازه ای که روی برنج را بپوشاند به ظرف اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج 1 ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد می کنیم و همراه با کمی روغن مایع در تابه مناسبی می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم سپس خوب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

سطح سوم

حالا گوشت گوسفندی را خیلی ریز خرد می کنیم و به ماهیتابه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ و پخته شود. حالا کدو را شسته و پوست آن را کاملا جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کدو حلوایی را به مکعب های کوچک برش دهید سپس ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر کنید و 2 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

وقتی آب قابلمه به جوش آمد، برنج خیس خورده را به همراه کدو حلوایی به قابلمه اضافه کنید و بگذارید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه برنج تمام شود و کدوها کمی نرم شوند.

مرحله ششم

بعد از این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت خرد می کنیم، وقتی برنج دور آن نرم شد و هسته آن کمی سفت شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و مخلوط برنج و کدو را در آبکش می ریزیم سپس آبکشی می کنیم. آی تی.

مرحله هفتم

حالا داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و ته دیگ مورد نظر را در آن فیکس می کنیم. سپس یک لایه از مخلوط برنج و کدو حلوایی را در قابلمه بریزید، سپس مقداری زعفران پخته شده و پودر دارچین را روی آن بریزید.

مرحله هشتم

به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم. حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه دهید برنج کدو حلوایی 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا دم بکشد. وقتی گوشت خوب سرخ شد، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا ادویه ها نیز سرخ شوند.

مرحله دهم

در این مرحله مقدار کمی آب به ماهیتابه اضافه کنید و درب آن را ببندید تا گوشت کاملا پخته شود. بعد از جوشاندن پلو، قابلمه را از روی حرارت بردارید و پلو را خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله کدو پلو را در ظرف مورد نظر می چینیم و گوشت سرخ شده را دور برنج می ریزیم. در آخر برنج را با گلبرگ های گل رز تزئین می کنیم و با سالاد فصل یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا