آشپزی

طرز تهیه کدو پلو با گوشت قلقلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کدو پلو با گوشت قلقلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کدو پلو با گوشت کلکال

کدو و پلو با گوشت کلخلی یکی از غذاهای لذیذ و پرکاربردی است که می توانید این غذای لذیذ و خوش طعم را خیلی راحت و با کمترین مواد موجود تهیه و آماده کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کدو پلو با گوشت به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
برنج 4 فنجان
اسکواش 500 گرم
پیاز 2 عدد
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
پودر سیر و ادویه برای گوشت کافی

طرز تهیه کدو پلو با گوشت کلکال

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا رنگ آن روشن و طلایی شود، سپس کدو حلوایی را خلالی و خلالی کنید و پوست آن را بگیرید. .

مرحله دوم

سپس کدو را به قطعات کوچک برش داده و در تابه قرار دهید و کمی تفت دهید تا سبک و نرم شود، سپس نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه مخصوصا سیر پخش شود. در مخلوط و رنگ زردچوبه را باز کنید.

سطح سوم

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید زعفران دم بکشد و سپس زعفران دم کرده غلیظ را روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر و طعم و رنگ زعفران با مواد مخلوط شود و سپس از روی حرارت بردارید. .

سطح سوم

برای درست کردن کوفته ها، قیمه را در ظرفی بریزید و سپس پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و کنار بگذارید، سپس پیاز را به گوشت اضافه کنید و مخلوط کنید و ورز دهید تا کاملا مخلوط شود.

مرحله چهارم

سپس نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه گوشت را روی گوشت بریزید و خوب مخلوط کنید و گوشت را با دست خوب له کنید سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و وصل شود.

مرحله پنجم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و سپس یک تکه از گوشت را به اندازه یک گردوی کوچک بردارید و کمی له کنید و با دست شکل دهید و به شکل گردویی در آورید. تمام قسمت های آن را در ماهیتابه بریزید و سرخ کنید

مرحله ششم

همه گوشت ها را به همین ترتیب فرم می دهیم و در روغن تفت می دهیم تا گوشت پخته و طلایی شود سپس برنج را به سلیقه خود در دم کرده یا آبکش درست کرده و می پزیم اگر می خواهید ویتامین های برنج حفظ شود. ، بهتر است از آن به صورت خطی استفاده شود. پختن

مرحله هفتم

بعد در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس برای شکل گرفتن ته قابلمه، یک سیب زمینی پوست کنده و شسته شده را به صورت ورقه ای برش دهید و برش های سیب زمینی را روی آن بچینید. ته دیگ

مرحله هشتم

سپس یک لایه برنج روی سیب زمینی ها بریزید و سپس یک لایه از مواد کدو حلوایی بریزید و روی سطح برنج پهن کنید و سپس مقداری گوشت اضافه کنید و یک لایه دیگر برنج بریزید و سطح را صاف کنید و تا تمام شود ادامه دهید. .

مرحله نهم

دقت کنید لایه آخر برنج را بریزید و مقداری زعفران پخته غلیظ روی آن بریزید و پهن کنید سپس درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید برنج 40 تا 45 دقیقه بپزد و سپس آن را از روی قابلمه بردارید. گرما .من را گرفت

مرحله دهم

سپس قابلمه را در ظرف مناسبی برگردانید تا برنج به صورت قالب از قابلمه خارج شود سپس روی آن را با خلال پسته و خلال بادام و زرشک تزئین کنید سپس گوشت ماهی مرکب سرخ شده را روی برنج بریزید. ، به طوری که تمام قسمت های برنج را بپوشاند. در آخر کدو و پلو گوشت کلچلیان را به همراه سالاد، ترشی، زیتون و انواع دارچین به عنوان یک غذای پذیرایی شیک و مناسب سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا