آشپزی

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی زمانی عالی است که می خواهید چیزی شیرین و آسان درست کنید و زمان زیادی ندارید. کرامبل توت فرنگی را می توان به عنوان دسر بعد از غذا یا حتی به عنوان یک میان وعده عالی بین وعده های غذایی سرو کرد. پس با من همراه باشید تا این دسر خوشمزه و آسان را با هم درست کنیم.

برای تهیه کرامبل توت فرنگی ابتدا فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. آرد، نمک، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط کرده و الک کنید. کره سرد را اضافه کنید و با دست هم بزنید تا شبیه آرد سوخاری شود سپس نصف شکر را اضافه کنید. مخلوط را در یک کاسه چرب شده بریزید و صاف کنید. توت فرنگی ها را با شکر و نشاسته باقی مانده مخلوط کرده و روی لایه آرد بریزید. بقیه مخلوط آرد را روی توت ها بپاشید و به مدت 30-45 دقیقه در فر قرار دهید. با بستنی وانیلی سرو کنید.

محتویات اصلی اندازه ی
توت فرنگی تازه 2 لیوان
آرد سفید (یا گندم کامل برای سلامتی بیشتر) 1.5 فنجان
کره (یا روغن گیاهی برای یک گزینه سالم تر) 100 گرم
طعم دهنده ها اندازه ی
وانیل 1 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
شکر (می توانید از شکر قهوه ای استفاده کنید) 3/4 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی

مرحله 1: فر را آماده کرده و مواد خشک را با هم مخلوط کنید

ابتدا باید فر را روشن کنید و دما را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود. حالا وقت آن است که آرد، نمک، بکینگ پودر و وانیل را در یک کاسه بزرگ بریزید. همه اینها را خوب مخلوط کنید. همه چیز را یک بار صاف کنید تا روشن شود. این به شما کمک می کند تا یکنواخت تر و یکنواخت تر شوید.

مرحله 2: روغن را اضافه کنید

کره سرد را به مخلوط خشک اضافه کنید. با دست شروع به مخلوط کردن کره با مواد خشک کنید. سعی کنید از نوک انگشتان خود استفاده کنید زیرا از انتقال حرارت دست به روغن جلوگیری می کند و روغن به سرعت ذوب نمی شود. هدف این است که مواد را به پودر سوخاری خرد کنید. این بافت باعث می شود کرامبل بعد از پخت ترد و خوش طعم شود.

مرحله 3: شکر را اضافه کرده و ظرف را آماده کنید

نصف پیمانه شکر به مخلوط اضافه کنید و همه چیز را خوب هم بزنید تا شکر کاملا با بقیه مواد مخلوط شود. حالا ظرف مناسبی را چرب کنید. مقداری از مخلوط کره را داخل کاسه بریزید و با دست یا پشت لیوان فشار دهید تا کف کاسه صاف و یکدست شود.

مرحله 4: آماده سازی لایه میوه

حالا به سراغ لایه میوه می رویم. توت فرنگی ها را شسته و در صورت نیاز برش دهید و در ظرفی بریزید و با بقیه شکر و نشاسته ذرت مخلوط کنید تا توت فرنگی ها کاملا با شکر و نشاسته آغشته شوند. بعد از صاف شدن لایه اول، این مخلوط را روی آن بریزید.

مرحله 5: لایه بالایی را اضافه کنید

بقیه مخلوط کره و آرد را بردارید و به آرامی روی لایه توت فرنگی بپاشید. اینجا نیازی به صاف کردن نیست، فقط سعی کنید مواد را به طور یکنواخت پخش کنید تا کرامبل همه جا را بپوشاند.

مرحله 6: پختن کرامبل

ظرف را در فر از قبل گرم شده قرار دهید. بگذارید به مدت 30 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که روی آن طلایی و ترد شود در فر بماند. اگر فر فن ندارد می توانید در 5 دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا کرامبل کاملا طلایی و برشته شود.

مرحله 7: سرو کنید

بعد از اینکه کرامبل پخته و کمی خنک شد، می توانید با بستنی یا خامه وانیلی سرو کنید. این ترکیب طعم ها را بهتر می کند و دسر شما را خوشمزه تر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا