آشپزی

طرز تهیه کرفس پلو با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج کرفس

کرفس پلو یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان است، برای تهیه این غذا می توانید از روش ها و مواد مختلفی استفاده کنید، کرفس پلو را می توانید با گوشت یا بدون گوشت به سلیقه خود تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه برنج کرفس برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
برنج 3 لیوان
گوشت 300 گرم
پیاز بزرگ ریز خرد شده 1 قطعه
سیر 2 قرص
ساقه کرفس ریز خرد شده 2 لیوان
هویج ریز خرد شده 1 فنجان
برگ کرفس ریز خرد شده 2 لیوان
جعفری ریز خرد شده 1 فنجان
نعناع تازه یا خشک 2 قاشق غذاخوری یا 1 قاشق غذاخوری زنجبیل خشک
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک کافی
زردچوبه و فلفل سیاه کافی
دانه دارچین و پودر گشنیز کافی
زیره و جوز هندی کافی
ریحان، پیازچه و شوید تازه برای تزیین کافی
آهک تازه برای تزئین کافی

طرز تهیه برنج کرفس

مرحله 1: ساقه ها و برگ های کرفس را بشویید و برش دهید

ابتدا کرفس را شسته و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود سپس ساقه آن را جدا کرده و به شکل نگینی برش داده و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید و برگ های کرفس را ریز خرد کرده در ظرف دیگری بریزید.

مرحله 2: سبزیجات را بشویید و برش دهید

سپس مقداری جعفری و پیازچه تازه را شسته و در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود سپس سبزی ها را ریز خرد کرده در ظرفی بریزید و اگر پیازچه تازه ندارید می توانید از مقدار کمتری پیازچه خشک استفاده کنید و آن را در غذا قرار دهید

مرحله 3: هویج ها را خرد کرده و گوشت را چرخ کنید

هویج ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید سپس مقداری گوشت چرخ کرده و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید و در صورت تمایل می توانید برای این غذا از آب مرغ یا گوشت استفاده کنید.

مرحله چهارم: جوشاندن زعفران

در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و آب جوش اضافه کنید و بگذارید بجوشد و غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد و هر چه بیشتر باشد طعم غذا بهتر و رنگ آن طلایی تر می شود. .

مرحله 5: پیاز را برش داده و سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید و ریز خرد کنید، در تابه ای کمی روغن بریزید، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را اضافه کنید، مدام هم بزنید و تفت دهید تا شفاف شود.

مرحله ششم: سیر و زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید

سپس چند حبه سیر را پوست گرفته و ریز خرد کرده یا با رنده ریز رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر پخش شود سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ سیر شود. زردچوبه روشن می شود و پیاز طلایی می شود

مرحله 7: ادویه ها و چرخ کردن را اضافه کنید

سپس بقیه ادویه ها را که شامل فلفل سیاه، دارچین، پودر گشنیز، زیره و جوز هندی است در تابه بریزید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید. تا طلایی شود.گوشت را عوض کنید.

مرحله هشتم: هویج و ساقه کرفس را رنده کرده و تفت دهید

وقتی گوشت چرخ کرده خوب سرخ شد و همه مواد با هم مخلوط شدند هویج های نفیس را به مواد اضافه کرده دوباره تفت دهید تا طلایی شوند سپس ساقه های کرفس را به مواد اضافه کنید و دوباره کرفس را تفت دهید.

مرحله نهم: رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید

سپس ماهیتابه را در ماهیتابه قرار دهید، بگذارید 5 دقیقه همه مواد با هم بپزند، کمی سبک شوند و بافت آن نرم شود، سپس تابه را خارج کنید، کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید، پاستا را خوب تفت دهید تا بوی خامی بگیرد. .

مرحله 10: سبزیجات را اضافه کرده و سرخ کنید

وقتی رنگ پوره گوجه فرنگی در مواد مشخص شد و از حالت خام خارج شد، سبزی های ریز خرد شده را به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر و طعم آنها به خورد مواد برود، سبزی ها باید کاملاً بپزند. نرم شده و تغییر رنگ می دهد.

مرحله یازدهم: برنج را در آب بجوشانید

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، برنجی را که از شب قبل یا چند ساعت قبل خیس کرده بودید داخل قابلمه بریزید و بگذارید با هم بپزند. کمی

مرحله 12: برنج را آبکش کنید

بعد از حدود 5-6 دقیقه که برنج با آب پخته شد به طوری که هنوز خام بود، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکش کنید، سپس آن را در سبد بریزید و اجازه دهید آب اضافی برنج خارج شود. گلدان درست کن

مرحله 13: گلدان را درست کنید

برای تهیه ته یک قابلمه ابتدا مقداری روغن در قابلمه دیگری بریزید سپس مقداری زردچوبه و دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و عطر دارچین پخش شود همچنین زردچوبه ته دیگ را خوش رنگ تر می کند.

مرحله چهاردهم: برنج را کف قابلمه بریزید و زعفران را اضافه کنید

سپس لواشی را که به صورت مثلث برش داده اید، طوری کنار هم قرار دهید که کف ظرف را کاملا بپوشاند، سپس یک لایه برنج روی نان بریزید، سطح آن را کاملا صاف کنید، سپس مقداری از بخارپز را بریزید. زعفران روی برنج و بازی

مرحله 15: مخلوط را روی برنج بریزید

سپس مقداری از موادی را که آماده کرده اید روی برنج، یک لایه دیگر برنج، مقداری زعفران پخته غلیظ و یک لایه از مخلوط مواد روی آن بریزید، آن را پهن کنید، سپس لایه آخر برنج را با مقداری بپوشانید. زعفران پخته روی برنج بریزید.

مرحله 16: آب را اضافه کنید و برنج را بپزید

سپس مقداری آب روی برنج بریزید تا خوب بجوشد، سپس در قابلمه را محکم ببندید، اجازه دهید حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزد و همه مواد را خوب بپزد، در این صورت عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط می شود. . خواهد بود

مرحله هفدهم: کرفس پلو را تزیین کنید

تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا حرارت اولیه آن کم شود، سپس کرفس پلو را در ظرف مناسبی بریزید، روی کرفس پلو را با چند برگ نعناع، ​​شوید و ریحان تازه و چند تکه لیموی تازه تزیین کنید. کنار بشقاب کرفس در نهایت پلورا را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و ساده با سالاد، ترشی، ماست موسیر، انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا