آشپزی

طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کرم باواریایی توت فرنگی

کرم باواری توت فرنگی یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که اصل آن کشور فرانسه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم باواریایی توت فرنگی در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کرم توت فرنگی باواریایی
توت فرنگی 140 گرم
شیر نر 375 گرم
قند 150 گرم
زرده 5 تکه
کرم رنگ 250 گرم
ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
آب سرد ¼ فنجان
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کرم باواریایی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کرم باواریا توت فرنگی خوشمزه، در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس توت فرنگی ها را داخل غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا پوره شوند.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را با آب سرد در ظرف مناسبی بریزید و کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار دهید سپس ژلاتین را به روش بن ماری حل کنید تا کاملا شفاف شود. سپس کاسه را از کتری خارج می کنیم تا ژلاتین کاملا خنک شود.

سطح سوم

حالا شیر را داخل شیر در حال جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر بجوشد. سپس زرده ها را با شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط زرده روشن شد شیر داغ را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند و زرده ها از حرارت شیر ​​پخته نشوند سپس ژلاتین را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا بگذارید مخلوط داخل کاسه کاملا خنک شود سپس وانیل را به همراه خامه به ظرف اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم کاملا حل شود. سپس پوره توت فرنگی را به کاسه اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله دوباره خامه را هم می زنیم تا قوام خامه کاملا یکدست شود. حالا قالب مناسبی انتخاب می کنیم و با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس خامه را داخل قالب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله هشتم

حالا بگذارید کرم باواریا به مدت 8 ساعت در یخچال بماند تا سفت شود و کاملا ببندد. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و کرم باواریا را در ظرف مورد نظر برگردانید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا