آشپزی

طرز تهیه کرم کارامل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کرم کارامل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که اصل آن متعلق به کشور فرانسه است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کرم کارامل
یک تخم مرغ 2 عدد
زرده 2 عدد
قند 6 قاشق غذاخوری
شیر سرد 2 لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
قند 6 قاشق غذاخوری
اب 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

من آماده می کنم کرم کارامل خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس تخم مرغ ها را به همراه زرده ها در ظرف مناسبی می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر، وانیل و نمک را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس شیر را کم کم به کاسه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را از صافی رد کنید تا کاملا یکدست شود سپس کنار بگذارید. بعد تهیه سس کارامل است که شکر و آب را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم و بدون هم زدن اما فقط با تکان دادن به حل شدن کامل شکر و کاراملی شدن آن کمک می کنیم. وقتی شکر کاراملی شد، بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

سپس یک لایه نازک از سس کارامل را با سرعت واکنش بالا در ظرف های مورد نظر می ریزیم سپس ظرف را تکان می دهیم تا سس داخل ظرف پخش شود. توجه داشته باشید که سس کارامل به سرعت سفت می شود.

مرحله ششم

سپس ظروف را در قالب فر می گذاریم و آب جوش را به اندازه ای که حجم ظرف ها را نصف می کند، داخل تابه می ریزیم. حالا سینی را با فویل بپوشانید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه دهید کرم کارامل به مدت 1 ساعت در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کرم کارامل ها کاملا خنک شوند و از قالب خارج کنید.

مرحله هشتم

حالا کرم کارامل را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم سپس به مدت 2 تا 12 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا کاملا خنک شود. بعد از این مدت کرم کارامل را از یخچال خارج کرده و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا