آشپزی

طرز تهیه کشک کدو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کشک کدو حلوایی

کشک کدو حلوایی یکی از غذاهای سنتی و بسیار لذیذ ایرانی است که اصل آن متعلق به شهر کرمان است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک کدو حلوایی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کدو سبز 6 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
پیاز 3 عدد
سیر 4 عدد قرص
پنیر کوتیج مایع 1 فنجان
گردو آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز کافی
زردچوبه و روغن مایع کافی

طرز تهیه کشک کدو حلوایی

مرحله اول

من آماده می کنم پنیر و کدو تنبل خوشمزه در ابتدای کار کدوها را پوست گرفته و ورقه ای برش می دهیم و بعد در ظرف آب نمک قرار می دهیم. در این مدت پیاز را به صورت خلالی خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تابه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن می ریزیم سپس پیاز را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا روشن شود. سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و با پیاز تفت دهید.

سطح سوم

وقتی پیاز قرمز شد، آن را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. سپس سیر را ورقه‌ای خرد کرده و با کمی روغن در همان ماهیتابه تفت می‌دهیم تا طلایی شود، سپس از ماهیتابه خارج می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نعناع خشک را به تابه اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند سپس از ماهیتابه خارج کنید. سپس تابه را با حوله کاغذی تمیز کنید و دوباره چند قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا کدوها را آبکشی می کنیم و با یک حوله تمیز خشک می کنیم سپس در ماهیتابه می گذاریم و سرخ می کنیم. سپس گوجه فرنگی ها را رنده کنید و مقداری نمک، فلفل، پاپریکا و زردچوبه را به تابه ای که کدو حلوایی دارید اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله نیمی از فلفل، فلفل و فلفل را به تابه اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید، سپس ۱ پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا مواد کاملا بپزند.

مرحله هفتم

بعد از اینکه مواد به جوش آمد و آب قابلمه کشیده شد با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس پنیر دلمه را به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم غذا داخل روغن بیفتد. توجه داشته باشید که میزان پنیر در این غذا سلیقه ای است و می توانیم آن را کم یا زیاد کنیم. در آخر پنیر و کدو حلوایی را با نان سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا