آشپزی

طرز تهیه کله پاچه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کله پاچه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قلوه

کلم پاچه یکی از آن غذاهای خوش طعم، دلچسب و لذیذ است که با وجود ظاهر عجیب و غریبش طرفداران زیادی دارد، این غذای دلچسب را می توانید خیلی راحت با مواد محدود درست کنید و از طعم بی نظیر آن مخصوصا برای صبحانه لذت ببرید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه قلوه برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سر و پای گوسفند 1 دست
پیاز 1 قطعه
سیر 3 قرص
چوب دارچین 1 قطعه
برگ بو 3 عدد
آبلیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه و زنجبیل هر کدام 1 قاشق چایخوری
نمک برای پختن قلوه 1 قاشق غذاخوری
سرکه 1/2 فنجان
لیمو یا پرتقال تازه برای دارچین 3 عدد
ترشی برای دارچین کافی
خوردن سبزیجات برای دارچین کافی

طرز تهیه قلوه

مرحله 1: داخل آن را تمیز کرده و بشویید

ابتدا پشت گوسفند را تمیز کرده و کاملاً بشویید و موهای زائد پشت را بسوزانید و سپس وسط پشت را با چاقوی تیز باز کنید و در صورت تمیز بودن قسمتی از آن غده مو را از داخل جدا کنید. .

مرحله دوم: سر گوسفند را در مخلوطی از آب، سرکه و نمک بجوشانید

سپس سر گوسفند را در قابلمه ای بریزید، آن را پر از آب کنید تا سطح آن را کاملاً بپوشاند و کمی بالاتر از آن باشد، سپس کمی سرکه به آن اضافه کنید، کمی نمک در آب بریزید، قابلمه را روی متوسط ​​بگذارید. آب و سرکه بجوشد.

مرحله 3: آب و سرکه را بریزید و پیاز را خرد کنید

تره را به مدت 15 دقیقه در مخلوط آب و سرکه بجوشانید تا تمام قسمت های تره کاملا تمیز شود و بعد از این مدت آب را از قابلمه دور بریزید و تره را کنار بگذارید سپس پیاز را پوست بگیرید و به شکل اضافه کنید و خرد کنید. خیلی ریز

مرحله چهارم: پیاز را سرخ کرده و چند حبه سیر تفت دهید

سپس در تابه ای به اندازه مناسب مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شوند، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و آنها را ریز خرد کنید. .

مرحله 5: سیر خرد شده را سرخ کرده و نمک اضافه کنید

سپس سیر را با پیاز در قابلمه بریزید، با پیاز تفت دهید تا عطر سیر پخش شود، در حین تفت دادن سیر یادتان باشد مدام هم بزنید تا سیر نسوزد، سپس به سلیقه خود مقداری نمک بزنید. در قابلمه و پیاز را اضافه کنید و مقداری سیر تفت دهید.

مرحله ششم: ادویه ها را اضافه کرده و سرخ کنید

سپس به مقدار مناسب از ادویه ها که شامل فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل، برگ بو و چوب دارچین می باشد در قابلمه بریزید و حدود 1 دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، بنا به ذائقه خود می توانید مقدار را کم کنید. ادویه جات عوض کن

مرحله 7: قلوه ها را بگذارید و آب را به گلدان اضافه کنید

سپس سر سر را در قابلمه می گذاریم، کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود، سپس مقداری آب جوش داخل قابلمه می ریزیم، مقدار آب باید به اندازه ای باشد که حداقل نصف سر را بپوشاند، سپس می گذاریم. کف آن را روی آب قرار دهید. با قاشق آن را بردارید و دور بریزید.

مرحله هشتم: آب لیموی تازه را گرفته و به مواد اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری لیموی تازه را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید سپس مقداری آب لیموی تازه روی مواد داخل قابلمه بریزید، اگر لیموی تازه ندارید می توانید از آبلیموی آماده استفاده کنید و به مقدار مناسب اضافه کنید. مواد داخل قابلمه

مرحله نهم: جوشاندن احشاء و ریختن آنها در ظرف مناسب

سپس در قابلمه را ببندید و اجازه دهید اردک کلی به مدت 12 ساعت روی حرارت ملایم بپزد سپس اردک کلی را در ظرف مناسبی بریزید و یک لیمو یا پرتقال تازه و آبدار را از وسط نصف کنید و در کنار بشقاب کله پاچه قرار دهید. . سرگرمی روز کلم پاچه را به عنوان یک غذای سالم، انرژی زا، خوشمزه و پرطرفدار با نان تازه، ترشی، سبزیجات، دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا