آشپزی

طرز تهیه کلوچه خانگی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کلوچه خانگی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت خانگی

بیسکویت خانگی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که به راحتی می توانیم آن را در منزل تهیه کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه بیسکویت خانگی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه بیسکویت خانگی
کره 250 گرم
روغن مایع ½ فنجان
قند 1 فنجان
پودر نشاسته 1.5 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
ارد کافی
شکلات یا مارمالاد برای صبحانه برای وسط شیرینی

طرز تهیه بیسکویت خانگی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه های خانگی ساده در ابتدای کار مواد خنک شده را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ باشند. سپس کره و شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن مخلوط کنید.

مرحله دوم

وقتی بافت مواد سبک و پفکی شد، تخم مرغ را به همراه پودر نشاسته، وانیل و بکینگ پودر به کاسه اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس کره مایع را اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم بزنید.

سطح سوم

حالا مقداری آرد را داخل الک بریزید و روی مواد الک کنید سپس با لیسک یا قاشق مواد را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. آرد را باید کم کم و با احتیاط اضافه کنید تا خمیر سفت نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس خمیر را به اندازه یک گردو برداشته و به شکل گرد در می آوریم.

مرحله پنجم

حالا خمیرهای فرم گرفته را داخل سینی فر می گذاریم و با دست فشار می دهیم تا کمی صاف شوند. وقتی فر از قبل گرم شد، قالب را در فر قرار دهید و بگذارید کیک ها به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزند.

مرحله ششم

اگر فر ندارید می توانید از آن استفاده کنید فر دست ساز استفاده کنید. بعد از اینکه کلوچه ها پخته شدند از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند سپس مقداری مارمالاد یا شکلات صبحانه بین این دو کلوچه بریزید و به هم بچسبانید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا