آشپزی

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی سبزوار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کلوچه زنجبیلی سبزوار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی سبز

کلوچه زنجبیلی سبزواری یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و لذیذ و سوغاتی سبزواری است، این کلوچه بافتی سبک و لطیف دارد که بسیار راحت درست می شود و برای سرو بسیار مناسب است، شیرینی زنجبیلی به روش های مختلفی تهیه می شود. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه کلوچه زنجبیلی سبزواری به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ارد 360 گرم
اب 80 گرم
عسل رقیق شده 48 گرم
قند 100 گرم
کره 100 گرم
جوش شیرین 6 گرم
یک تخم مرغ کوچک 1 قطعه
زنجبیل 8 گرم
آجیل (پسته، گردو، بادام، فندق) و کنجد برای تزیین کافی
عسل رقیق شده یا شکلات ذوب شده برای تزئین کافی

طرز تهیه بیسکویت زنجبیلی سبز

مرحله اول

ابتدا کره را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت دو دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، بافت مخلوط سبک و کمی کشدار شود سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید. انجام دهید، خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن تخم مرغ مخلوط را به مدت 30 ثانیه هم می زنیم تا یکدست شود و کاملا با بقیه مواد مخلوط می شود سپس مقداری عسل در ظرفی ریخته و یکی دو قاشق آب اضافه می کنیم و خوب می زنیم تا کمی نرم شود. رقیق شده

سطح سوم

سپس عسل رقیق شده را به مخلوط مواد اضافه کرده، مجدداً هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و بافت یکنواختی به دست آید، سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت سبک و یکدست شود، سپس کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد مخلوط آرد و جوش شیرین را کاملا با هم مخلوط کرده، مقداری پودر زنجبیل به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود، آرد، جوش شیرین و پودر زنجبیل را با هم الک کنید تا بافت یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس آب را در چند مرحله کم کم به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا خوب مخلوط و یکدست شود، بافت خمیر باید به غلظت مناسب برسد و به هم برسند تا خمیر پس از یکدست شدن خمیر به دست نچسبد. برای ورز دادن خمیر لازم است.

مرحله ششم

خمیر نیازی به ورز دادن و استراحت ندارد سپس روی سطح صاف نایلونی که خمیر روی آن قرار می گیرد قرار دهید سپس نایلون دیگری را روی خمیر قرار دهید و با وردنه آن را به قطر نیم سانتی متر پهن کنید. شکل و اندازه دلخواه.باز

مرحله هفتم

خمیر نیازی به ورز دادن و استراحت ندارد بعد از این مرحله با چنگال روی سطح خمیر سوراخ هایی ایجاد کنید سپس با قالب های به شکل دلخواه و مناسب خمیر را فرم دهید سپس در سینی فر یا داخل سینی فر قرار دهید. شکل دلخواه با کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز.

مرحله هشتم

سپس خمیر را روی کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار دهید، سپس سینی را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید، سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید، سپس اجازه دهید شیرینی ها به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزند.

مرحله نهم

بعد از اینکه سطح کلوچه ها کمی طلایی شد، قالب را از فر خارج کرده، آن را در دمای اتاق قرار دهید تا کوکی ها کمی خنک شوند، سپس شیرینی ها را با احتیاط از کاغذ پخت خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید تا شیرینی ها خنک شوند.

مرحله دهم

سپس با توجه به ذائقه خود مقداری عسل رقیق شده یا شکلات آب شده روی کلوچه ها بریزید سپس روی آنها را با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، پودر زنجبیل، گردو آسیاب شده، فندق آسیاب شده، بادام یا کنجد تزئین کنید. سرگرمی روز چند عدد کلوچه زنجبیلی را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک دسر خوشمزه یا یک میان وعده سالم و مقوی برای سرو با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا