آشپزی

طرز تهیه کلوچه گلاب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کلوچه گلاب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه کبوتر

کوکی کبوتر یکی از شیرینی های خوشمزه با عطر بی نظیر هل و گلاب است که به روشی آسان و سریع تهیه می شود و صبحانه ای سالم، خوش طعم و آسان است. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کلوچه گل رز به ادامه مطلب بروید بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کوکی کبوتر
یک تخم مرغ 2 عدد
زرده 1 قطعه
ارد 3 تا 4 فنجان
قند 12 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
روغن مایع 8 قاشق غذاخوری
ماست 5 قاشق غذاخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه کبوتر

مرحله اول

برای تهیه کلوچه گلاب به روش مونتاژی ابتدا تخم مرغ هایی را که در دمای محیط گرم کرده اید در ظرفی بریزید و با همزن دستی یا برقی آن ها را بزنید تا گلوله شده و حجم آنها زیاد شود.

مرحله دوم

سپس شکر را اضافه کرده و دوباره با همزن برقی به مدت 3-4 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کشدار و کرمی شود، سپس وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا طعم وانیل آزاد شده و کاملا در مخلوط حل شود.

سطح سوم

در مرحله بعد کره مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود سپس ماست را که به دمای محیط گرم کرده اید بریزید و مخلوط کنید تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا با توجه به ذائقه و سلیقه خود مقداری گلاب به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب با تمام مواد ترکیب شود و بافت مخلوط یکدست و نرم شود.

نکته: در صورت تمایل می توانید کمی هل له شده به مخلوط اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس آرد را در ظرفی الک می کنیم تا آرد سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و دوباره الک می کنیم تا بافت آرد یکدست و یکدست شود.

مرحله ششم

سپس کم کم و در چند مرحله آرد را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا خمیر به دست نچسبد و بافت آن یکدست شود.

نکته: در این مرحله خمیر را زیاد ورز ندهید، فقط به اندازه ای که مواد مخلوط شوند.

مرحله هفتم

قالب یا ظرف فر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و سپس مقداری از خمیر را بردارید و با دست فرم دهید و پهن کنید و روی سطح آن را با چنگال طرح بزنید و داخل قالب یا ظرف قرار دهید.

مرحله هشتم

سپس در ظرفی زرده تخم مرغ را با چنگال خوب بزنید تا گلوله شود و پودر قند را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود سپس بیسکویت ها را پخش کنید.

مرحله نهم

سپس قالب را به مدت ده دقیقه در فر گرم شده قرار دهید و روی 175 درجه قرار دهید و به مدت 45 دقیقه بگذارید بپزد تا شیرینی رنگ طلایی به خود بگیرد.

نکته: در 20-30 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا کلوچه ها بلند نشوند.

مرحله دهم

سپس با سیخ چوبی تست کنید و داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و اگر چیزی نچسبید شیرینی ها آماده است از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سرگرمی روز مقداری کبوتر را در ظرف مناسبی بریزید و با عسل و شکلات صبحانه و تکه های نارگیل و گردو تزیین کنید و با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا