آشپزی

طرز تهیه کلوچه گوشت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کلوچه گوشت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته

میت لوف یکی از غذاهای لذیذ و لذیذ در تونس است که در همه کشورها و به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه و تهیه می شود. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کلوچه گوشت به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سیب زمینی متوسط 4 عدد
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
گوشت چرخکرده 250 گرم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی
روغن برای سرخ کردن کافی
تخم مرغ برای دستمال 1 قطعه
آرد سوخاری کافی

طرز تهیه کوفته

مرحله 1: آماده کردن و آب پز کردن سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی های تمیز را شسته و در قابلمه ای بریزید و مقداری آب روی آن ها بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید سیب زمینی ها حدود 40 تا 45 دقیقه خوب بجوشد و مغز داخل آنها بجوشد.

مرحله 2: سیب زمینی ها را خنک کرده و رنده کنید

بعد از اینکه سیب زمینی ها خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سیب زمینی ها کمی در دمای محیط خنک شوند و بعد از آن پوست گرفته و روی رنده ریز یا درشت رنده می شوند و در ظرف می گذاریم.

مرحله 3: ادویه ها را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری نمک به سیب زمینی ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند سپس مقداری زردچوبه روی سیب زمینی ها بریزید و با هم هم بزنید تا رنگ زردچوبه موجود در مواد خارج شود و طعم آن کاملا به خورد سیب زمینی ها برود.

مرحله 4: پختن تخم مرغ

سپس به سلیقه خود مقداری فلفل سیاه به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند سپس یک عدد تخم مرغ را در ظرف دیگری بریزید و با چنگال هم بزنید تا گلوله و یکدست شود.

مرحله 5: مواد را با هم ترکیب کرده و در یخچال قرار دهید

سپس تخم مرغ زده شده را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند و غلظت یکنواختی به دست آید، سپس مخلوط تمام شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا با هم مخلوط شده و طعم همه مواد یکدست شود.

مرحله ششم: پیاز و گوشت را آماده و تفت دهید

در همین حین برای تهیه مواد گوشتی پیاز را پوست گرفته و بشویید و نگینی خرد کنید سپس مقداری روغن در تابه ای ریخته و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید.

مرحله 7: تفت دادن گوشت چرخ کرده با پیاز

وقتی پیاز در روغن داغ درخشید و کمی طلایی شد، گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده را در تابه بریزید و همراه با پیاز تفت دهید تا تمام قسمت های گوشت و رنگ گوشت چرخ کرده کاملا سرخ شود. گوشت کمی تغییر می کند.

مرحله 8: ادویه ها را به گوشت اضافه کنید

سپس مقداری نمک و زردچوبه به گوشت های سرخ شده اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زردچوبه تغییر کند، سپس مقداری فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا طعم آن با مواد مخلوط شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله 9: شکل دادن کیک و پر کردن با گوشت

سپس سیب زمینی های رنده شده را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید.

مرحله 10: شکل دادن کوکی ها

سپس سیب زمینی ها را به شکل گلوله ای جمع می کنیم تا گوشت وسط آن قرار گیرد و سیب زمینی ها روی آن را کاملا بپوشاند و به همین ترتیب همه سیب زمینی ها با گذاشتن مواد گوشتی داخل و گرد کردن آن ها آماده می شوند.

مرحله 11: کوکی ها را در تخم مرغ فرو کنید

سپس یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه کوچک ریخته و با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست و یکدست شود، سپس گلوله های سیب زمینی را در تخم مرغ زده شده قرار داده و آن را کاملا حلقه می کنیم تا با تخم مرغ زده شده پوشانده شود.

مرحله 12: در آرد سوخاری بغلتانید

سپس مقداری آرد سوخاری را در ظرفی بریزید و گلوله ها را بعد از اینکه با تخم مرغ آغشته شد در آرد سوخاری قرار دهید و کاملا در آن بغلطانید تا با آرد سوخاری آغشته شده و تمام سطح آنها با آرد سوخاری پوشانده شود.

مرحله 13: کوکی ها را سرخ کنید

سپس در تابه یا قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس گلوله های سیب زمینی را در روغن داغ سرخ کنید، گلوله ها را در روغن تکان دهید تا قرمز و طلایی شوند.

مرحله 14: کوکی ها را از کره خارج کنید

سپس گلوله های سیب زمینی را از روغن خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود، سپس چند عدد کوفته را در ظرف مناسبی بچینید و روی آنها را با مقداری نعنا، ریحان و برگ رازیانه تازه تزیین کنید.

مرحله 15: کوفته ها را سرو کنید

در آخر کلوچه گوشت به عنوان یک پیش غذای سالم و مقوی یا یک غذای خوشمزه و ساده با برنج زعفرانی و ته دیگ یا نان تازه و چند تکه لیموی تازه و انواع سالاد و ترشی و سبزیجات و انواع دارچین و غذاهای جانبی را سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا