آشپزی

طرز تهیه کمپوت سیب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کمپوت سیب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب یکی از دسرهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد ساده تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کمپوت سیب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کمپوت سیب
سیب زرد 5 تکه
قند 6 قاشق غذاخوری
اب 1.5 فنجان
فشار دادن 1 قطعه
گل سرخ ½ فنجان
پودر زعفران کافی

طرز تهیه کمپوت سیب

مرحله اول

من آماده می کنم کمپوت سیب خوشمزه ابتدا سیب های زرد را می شوییم و پوست آن ها را نازک می کنیم. سپس سیب ها را به صورت گرد برش دهید، سپس با پشت وردنه دانه ها را جدا کنید.

مرحله دوم

حالا دایره های سیب را در آب سرد می گذاریم تا در هوا تیره نشوند. بعد از آن شروع به شربت زدن کمپوت می کنیم و شکر و آب را در ظرف مناسبی می ریزیم.

سطح سوم

در مرحله بعد پودر زعفران را به همراه هل به قابلمه اضافه کنید سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا ذرات شکر حل شود و شهد کمی غلیظ شود. وقتی شهد غلیظ شد حلقه های سیب را داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم

حالا حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید حلقه های سیب به مدت 20 تا 25 دقیقه در شهد بپزند تا پخته و نرم شوند. بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق بردارید و بگذارید کمپوت کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

وقتی کمپوت کاملا خنک شد در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال نگهداری می شود. این نوع کمپوت به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده به مدت 1 تا 2 هفته در یخچال قابل نگهداری است. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا