آشپزی

طرز تهیه کمپوت سیب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب یکی از دسرهای بسیار قدیمی و خوشمزه ایرانی است که در گذشته به شکل متفاوتی تهیه می شد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه کمپوت سیب برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کمپوت سیب
یک سیب 8 عدد
قند 10 قاشق غذاخوری
گل سرخ ¼ فنجان
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت سیب

مرحله اول

برای تهیه کمپوت سیب خوشمزه به روش خونی ابتدا سیب ها را نازک پوست بگیرید سپس 4 قاچ کنید و با چاقوی تیز به آرامی قسمت های اضافی داخل سیب را جدا کنید.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه 3 پیمانه آب در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا آب بجوشد سپس زعفران پخته شده را اضافه کرده و کمی هم می زنیم.

سطح سوم

وقتی شربت شروع به حباب زدن کرد سیب های خرد شده را داخل شربت بریزید و کمی هم بزنید سپس آبلیمو و گلاب را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید سیب ها خوب بپزند.

مرحله چهارم

مدت زمان پخت سیب بستگی به نوع سیب دارد و معمولا بین 15 تا 20 دقیقه سیب ها باید نرم باشند. بعد از 15 دقیقه سیب ها را بچشید و اگر به اندازه کافی نرم شدند از شربت خارج کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه سیب ها را از شربت خارج کردیم، 20 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا شربت سفت شود. وقتی شربت کمی غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیب ها را در یک شیشه تمیز با درب فلزی قرار می دهیم. بعد از سرد شدن شربت آن را روی سیب ها بریزید سپس کمپوت سیب تمام شده را در یخچال نگهداری کنید تا خوب خنک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا