آشپزی

طرز تهیه کمپوت هلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کمپوت هلو

یکی از انواع کمپوت‌های خوشمزه، پرطرفدار و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود، برای آماده کردن و کنسرو کردن میوه‌های تازه می‌توانید به این روش میوه‌ها را در ظرف‌های شیشه‌ای برای مدت طولانی نگهداری کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کمپوت هلو در ادامه با سایت آموزشی سرگرمی روز همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
هلو به مقدار لازم
شکر به مقدار دلخواه
روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری برای هر شیشه

طرز تهیه کمپوت هلو

مرحله ۱: شستن ظرف‌های شیشه‌ای

ابتدا ظرف‌های شیشه‌ای با در فلزی را تمیز بشورید در ظرف‌ها را هم تمیز بشورید، سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس ظرف‌های شیشه‌ای و درهای آنها را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید.

مرحله ۲: جوشاندن ظرف‌های شیشه‌ای

اجازه دهید تا شیشه‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش، بجوشند و کاملاً استریل و تمیز شوند بعد از این زمان شیشه‌ها و درهای آنها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و بگذارید تا آب اضافی آنها برود سپس با یک پارچه تمیز شیشه‌ها را خشک کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: پوست کندن هلوها

بعد هلوهای رسیده، سفت، شیرین و آبدار را تمیز بشورید بعد از آن پوست‌ هلوها را بگیرید و آنها را در اندازه‌های کوچک برش بزنید و خرد کنید، شکل و اندازه برش هلوها کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به خودتان دارد که هلوها را در چه اندازه و شکلی برش دهید.

مرحله ۴: اضافه کردن شکر به آن‌ها

سپس هلوها را داخل ظرف‌های شیشه‌ای کاملا خشک بریزید و آنها را پر کنید بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری شکر روی هلوها بریزید اما اگر می‌خواهید که کمپوت هلو کم شیرین باشد، لازم نیست که شکر به هلوها اضافه کنید و به همان شکل آنها را کنسرو کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن زعفران

بعد از آن مقداری زعفران روی هلوها بریزید مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد اما باید مقدار آن به اندازه‌ای باشد که رنگ، طعم و عطر زعفران به خورد هلوها برود و آنها را مزه‌دار کند، باید رنگ زعفران در شیشه کاملا باز شود و کمپوت خوش رنگ شود.

مرحله ۶: اضافه کردن آب جوش به هلوها

سپس مقداری آب جوش روی هلوها بریزید و بعد از آن در ظرف‌ها را محکم ببندید، دقت کنید که آب نباید خیلی جوش باشد چون باعث نرم شدن هلوها می‌شود، آب جوشیده را در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود بعد روی هلوها بریزید تا شیشه‌ها پر شوند.

مرحله ۷: بستن در شیشه‌ها

بعد در شیشه‌ها را محکم ببندید، در یک قابلمه مقداری آب بریزید، شیشه‌ها را داخل قابلمه قرار دهید، بعد قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند بعد از به جوش آمدن آب اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا ۳۵ دقیقه در آب جوش بمانند و همراه با آب بجوشند.

مرحله ۸: بیرون آوردن شیشه‌ها از قابلمه

بعد از این زمان حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا شیشه‌های داخل قابلمه به تدریج ولرم ‌شوند سپس شیشه‌ها را از داخل قابلمه خارج کنید و به شکل وارونه در دمای محیط قرار دهید بعد اجازه دهید تا به مدت ۷ تا ۸ ساعت به همان شکل باقی بماند.

مرحله ۹: وکیوم کردن در شیشه‌ها

با این روش در ظرف کاملاً وکیوم می‌شود سپس شیشه‌ها را برگردانید و در دمای خنک و محیط خشک به مدت طولانی از آنها نگهداری کنید، فقط به این نکته توجه کنید که بعد از باز کردن در ظرف و برداشتن مقداری از کمپوت هلو، دوباره در ظرف را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. در آخر کمپوت هلو را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی یا یک دسر مناسب همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا