آشپزی

طرز تهیه کمپوت گیلاس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کمپوت گیلاس

کمپوت آلبالو یکی از کمپوت های خوش طعم و لذیذ است که بسیار راحت و سریع با کمترین مواد موجود تهیه و درست می شود و به عنوان چاشنی مناسب و خوش طعم و یا برای تزیین کیک و دسرهای دیگر استفاده می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کمپوت گیلاس برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کمپوت گیلاس
گیلاس کافی
قند گیلاس چنده
اب 2 فنجان آب به ازای هر فنجان شکر

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

به طرز تهیه کمپوت گیلاس خوشمزه آلبالو ها را ابتدا بشویید و سپس برگ ها و ساقه ها را جدا کنید سپس با استفاده از ابزار هسته های آن را جدا کرده و کنار بگذارید تا آلبالو ها شکافته و له نشوند آلبالوهای بزرگ، آبدار و شیرین بهتر است.

مرحله دوم

سپس شکر معادل وزن آلبالو را در قابلمه یا ظرف دیگری بریزید و به ازای هر پیمانه شکر ۲ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود و شربتی صاف و شفاف به دست آید. آب باید بجوشد..

سطح سوم

سپس شیشه ها را با درب فلزی بشویید و خشک کنید و آلبالوها را داخل آنها بریزید و آلبالوها را با مخلوط آب و شکر بریزید تا پر شوند و سپس در شیشه ها را خوب ببندید تا آب داخل آن ها از کناره ها بیرون نریزد. اگر آنها را برگردانید درب.

مرحله چهارم

سپس شیشه ها را در قابلمه ای بریزید و سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید به طوری که وسط شیشه ها را بپوشاند و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کند و اجازه دهید نیم ساعت بجوشد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید و بگذارید خنک شود سپس حوله ای را روی سطح صاف پهن کنید و شیشه های کمپوت را وارونه روی حوله قرار دهید تا هوای اضافی داخل آن ها خارج شود. .

مرحله ششم

پس از خنک شدن کامل شیشه های کمپوت، آنها را در یخچال قرار دهید تا یک روز بماند و طعم شربت کاملا به خورد آلبالوها برود و نرم شوند، سپس کمپوت را از یخچال خارج کرده و در ظرفی قرار دهید. ظرف مناسب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا