آشپزی

طرز تهیه کوبیده مرغ در فر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوبیده مرغ در فر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت مرغ بدون پوست در فر

مرغ سوخاری فر یکی از انواع سیخ های خوشمزه و بین المللی است که در دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز پخت مرغ بدون پوست در فر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
مخلوطی از سینه و ران مرغ 500 گرم
دم 50 گرم
پیاز 1 عدد وسط
سیر 2 قرص
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
جعفری تازه 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل و پودر سماق کافی

طرز پخت مرغ بدون پوست در فر

مرحله اول

برای تهیه خمیر مرغ خوشمزه در فر، در ابتدای کار سینه و پای مرغ را فیله کرده و با دم در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پیاز را با دندان های درشت رنده کرده و از صافی رد کنید.

مرحله دوم

وقتی آب اضافی پیاز گرفته شد، آن را به همراه مقداری نمک، فلفل، سماق، زعفران پخته شده و آبلیمو به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس سیر و فلفل را ریز رنده کنید.

سطح سوم

حالا سیر و فلفل چیلی را به کاسه اضافه کنید و 5 دقیقه ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شده و مرغ یکدست شود. سپس جعفری تازه را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون بپوشانید، سپس اجازه دهید خامه فرم گرفته ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. 15 دقیقه قبل از آن فر را با دمای 160 درجه روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با کمی روغن مایع چرب کنید و خمیر را داخل آن بریزید سپس آن را کاملا صاف کنید و با چاقوی تیز به اندازه های دلخواه برش بزنید. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مرغ سوخاری را در فر می گذاریم تا کاملا بپزد سپس در فاصله بین پخت چند بار آب در تابه می ریزیم تا خشک نشوند. وقتی آب داخل تابه تبخیر شد، ظرف را از فر خارج کنید.

مرحله هفتم

حالا به دلخواه روی خمیر را کره آب شده می مالیم سپس در ظرفی که می خواهیم می گذاریم. در آخر مرغ سوخاری را با گوجه فرنگی سرخ شده و جعفری سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا