آشپزی

طرز تهیه کوفته حسن پاشا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته حسن پاشا

کوفته حسن پاشا یکی از غذاهای لذیذ و محلی ترکیه است که طرفداران زیادی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه کوفته حسن پاشا برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 800 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
جعفری 1 بسیاری
فلفل سیاه و پاپریکا هر کدام 1 قاشق غذاخوری
ادویه کاری و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق چایخوری
پیتزا با پنیر کافی
نمک کافی
مواد لازم برای پوره
سیب زمینیها 8 عدد
کره 1 قاشق غذاخوری
شیر نر ½ فنجان
پیتزا با پنیر ½ فنجان
نمک کافی
مواد لازم برای سس
اب 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته حسن پاشا

مرحله اول

من آماده می کنم کوفته های حسن پاشا خوشمزه است در ابتدای کار پیاز را به همراه سیر و جعفری در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا خرد شوند سپس در ظرف مناسبی گوشت چرخ کرده را به همراه مخلوط پیاز بریزید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه آرد نان، کره مایع، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری، پودر فلفل سیاه و کمی نمک به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند سپس روی ظرف را بپوشانید.

سطح سوم

حالا ظرف را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا مواد کوفته استراحت کند و طعم ها با هم مخلوط شوند. 10 دقیقه قبل از پایان استراحت گوشت، فر را با دمای 200 درجه روشن کنید تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

بعد از آن داخل ظرف مورد نظرمان را با کمی روغن پخش می کنیم سپس گوشت را به اندازه نارنگی از گوشت جدا می کنیم و به شکل ظرف در می آوریم. حالا کاسه های گوشت را در ظرف کنار هم می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف را به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا گوشت کمی سرخ شود. در همین حین سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید سپس به چهار قسمت تقسیم کنید و در قابلمه آب بریزید.

مرحله ششم

سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی ها در آب بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. وقتی سیب زمینی کاملا پخت، آن را در ظرف مناسبی بریزید و با پشت چنگال خوب له کنید.

مرحله هفتم

در حالی که پوره سیب زمینی داغ است، کره، شیر، پنیر پیتزا و کمی نمک را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. بعد از 20 دقیقه ظرف را از فر خارج کنید.

مرحله هشتم

سپس پوره سیب زمینی را داخل قیف لوله ای می ریزیم و به شکل دلخواه روی کاسه های گوشت پهن می کنیم. حالا پوره گوجه فرنگی را با آب مخلوط کنید و داخل کاسه بریزید تا روی پوره سیب زمینی نریزد.

مرحله نهم

سپس مقداری پنیر پیتزا روی پوره سیب زمینی بریزید و ظرف را در طبقه وسط فر قرار دهید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود و روی آن طلایی شود. در آخر ظرف را از فر خارج کرده و روی کوفته ها را با جعفری خرد شده تزئین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا