آشپزی

طرز تهیه کوفته روسی بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته روسی

کوفته روسی یکی از غذاهای محبوب و سنتی روسیه است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، برنج نیمه پخته و سایر مواد تهیه می شود. این غذا با طعم متنوع و رنگ جذاب خود می تواند گزینه مناسبی برای شام و مهمانی های خانوادگی باشد.

برای تهیه کوفته روسی ابتدا گوشت چرخ کرده را با نصف پیازچه و همه ادویه ها و نمک مخلوط کنید تا یکدست شود. برنج نیم پز را به همراه تخم مرغ و جعفری خرد شده به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. کوفته های بیضی یا گرد درست کنید و در روغن سرخ کنید. در همان ماهیتابه پوره گوجه فرنگی را تفت دهید سپس پیاز، فلفل سیاه، شکر، نمک و آب را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. فلفل را در تابه بریزید و کوفته ها را روی آن قرار دهید و روی آن را با سس بپوشانید و بپزید تا سس غلیظ شود.

عناصر اندازه ی
گوجه فرنگی 2 تا 3 عدد
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری ch
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز سرخ شده 5 قاشق غذاخوری
جعفری ریز خرد شده 120-150 گرم
نمک کافی
فلفل 2 عدد
یک تخم مرغ 1 قطعه
برنج نیمه پخته 1 فنجان
قند 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوفته روسی

مرحله 1: گوشت و ادویه ها را مخلوط کنید

ابتدا گوشت چرخ کرده را با 2.5 قاشق غذاخوری پیازچه و همه ادویه ها از جمله نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. استفاده از پیاز خام رنده شده و آب گرفته نیز می تواند به بهبود طعم کمک کند.

مرحله 2: برنج را آماده کنید

برنج را با کمی آب بجوشانید تا دانه های برنج نیم پز شده و با فشار دادن کمی سفت شوند. با این کار وقتی کوفته ها پخته شدند برنج کاملا پخته می شود.

مرحله 3: تخم مرغ و جعفری را اضافه کنید

تخم مرغ، جعفری ریز خرد شده و برنج نیم پز را به مخلوط گوشت اضافه کنید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی چسبناک شود.

مرحله 4: شکل دادن به کوفته ها

به اندازه یک تخم مرغ از مخلوط کوفته بردارید و به شکل بیضی یا گرد در آورید. وقتی کوفته ها را شکل می دهید، دست ها را خیس کنید تا مواد به دستتان نچسبد.

مرحله 5: کوفته ها را سرخ کنید

کوفته های تمام شده در روغن داغ سرخ می شوند تا طلایی شوند. دقت کنید که کوفته ها از هر طرف خوب سرخ شده و بافتی ترد و خوش طعم به دست بیاورند.

مرحله 6: سس را آماده کنید

پس از سرخ شدن کوفته ها، پوره گوجه فرنگی را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و خامی رب از بین برود. سپس باقیمانده پیازچه، فلفل سیاه، شکر و کمی نمک را به همراه 3 پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. در این مرحله آبلیمو را اضافه کنید و سس را به آرامی بجوشانید.

مرحله 7: شلیک نهایی

فلفل های خرد شده را کف سینی بچینید و کوفته ها را روی آن ها بچینید. نیمی از سس آماده شده را روی کوفته ها بریزید و درب تابه را ببندید. بگذارید 10 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. سپس بقیه سس و ورقه های گوجه فرنگی را اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بگذارید بجوشد تا سس غلیظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا