آشپزی

طرز تهیه کوفته روسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته روسی

کوفته روسی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهایی است که مانند سایر کوفته ها از ترکیب برنج، گوشت و سبزیجات معطر تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کوفته روسی با ما همراه باشید سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
گوجه فرنگی 3 عدد
فلفل 2 عدد
جعفری تازه 150 گرم
برنج 1 فنجان
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق چایخوری
پیاز سرخ شده 5 قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاه هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز تند ⅛ قاشق چایخوری
نمک کافی

طرز تهیه کوفته روسی

مرحله اول

برای تهیه کوفته روسی خوشمزه ابتدا برنج را بشویید و در ظرف آب بریزید سپس 1 الی 2 ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورد. بعد از این مدت برنج را می شوییم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد سپس برنج را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود.

سطح سوم

وقتی دور تا دور برنج نرم شد و دانه آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکشی کنید. سپس در ظرف مناسبی گوشت چرخ کرده را به همراه نیمی از پیاز داغ و کمی نمک بریزید.

مرحله چهارم

حالا زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس جعفری را بشویید و ریز خرد کنید و به همراه تخم مرغ و برنج به ظرف اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد کوفته را داخل غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس با دست خیس مقدار تخم مرغ را از کوفته جدا کرده و به شکل گرد در آورید.

مرحله ششم

حالا تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس کوفته ها را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کوفته ها را از تابه خارج کرده و مجدداً کمی روغن مایع به تابه اضافه کنید. حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و 1-2 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

سپس باقیمانده پیاز داغ را به همراه شکر، فلفل سیاه و کمی نمک به تابه اضافه کنید و هم بزنید. حالا 3 فنجان آب جوش و آب لیمو را به تابه اضافه کنید و سس را به جوش بیاورید.

مرحله نهم

در این مرحله فلفل را به صورت مربع های درشت برش داده و تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار دهید سپس فلفل ها را کف تابه قرار دهید. سپس کوفته ها را روی فلفل ها می چینیم.

مرحله دهم

حالا نیمی از سس را به ماهیتابه اضافه کنید و درب آن را ببندید سپس اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد. سپس گوجه ها را شسته و پس از جدا كردن پوست به صورت خلالي برش مي زنيم.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت باقیمانده سس را به همراه گوجه فرنگی در تابه بریزید سپس دوباره در تابه را ببندید. سپس اجازه دهید کوفته ها به مدت 30 دقیقه داخل سس بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله دوازدهم

بعد از این مدت وقتی سس داخل تابه غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و بعد از آن کوفته ها را به همراه سس در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر روی کوفته ها را با کمی جعفری خرد شده تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا