آشپزی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

کوفته سیب زمینی یک غذای خوشمزه، سالم و مقوی است که با کمترین مواد موجود تهیه می شود و خیلی سریع این غذای ساده در بین افراد مختلف محبوبیت زیادی پیدا می کند. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کوفته سیب زمینی برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینی متوسط 4 عدد
آرد سوخاری 1 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
فلفل 1 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز شکم پر نصف قاشق چایخوری
زیره نصف قاشق مرباخوری
سیر 2 قرص
جعفری ریز خرد شده 1-2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه کافی
فلفل قرمز به مقدار مورد نظر
آویشن، فلفل سیاه به مقدار مورد نظر
روغن مایع کافی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوفته سیب زمینی لذیذ ابتدا سیب زمینی ها را در قابلمه ای با کمی آب روی حرارت متوسط ​​به مدت حدود 40 دقیقه قرار دهید تا بپزند سپس پوست آن ها را بگیرید و در دمای محیط کمی خنک شوند.

مرحله دوم

بعد از آن سیب زمینی ها را که به دمای محیط رسیده اند روی رنده ریز رنده می کنند یا با پرس دستی یا برقی می کوبند تا کاملا له شوند و قوام آنها یکدست و صاف شود.

سطح سوم

سپس پیاز را روی رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را به خود جذب کنید، سپس پیاز را به سیب زمینی ها اضافه کنید و کمی له کنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله چهارم

سپس یک عدد تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شود سپس به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم تا بافت مخلوط یکدست و یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس به ذائقه و ذائقه خود مقداری جعفری را بشویید و بگذارید آب اضافی آن از بین برود سپس آن را ریز خرد کرده و به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس سیر را با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر و طعم سیر با همه مواد ترکیب شود سپس رب فلفل قرمز را ریخته و مخلوط کنید.

مرحله هفتم

سپس به مقدار لازم نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، زیره، فلفل قرمز، آویشن را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا عطر ادویه ها کاملاً در تمام مواد پخش شود و جذب مخلوط شود.

مرحله هشتم

سپس آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید، دقت کنید که آرد سوخاری شور نباشد و یا اگر شور بود کمتر اضافه کنید تا غذا شور نباشد سپس با همه مواد خوب مخلوط کنید.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط مواد را با دست خوب ورز دهید تا کاملا مخلوط شوند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند.

مرحله دهم

در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، لازم نیست مقدار روغن آنقدر زیاد باشد که کوفته ها در آن فرو بروند.

مرحله یازدهم

سپس از مخلوط برداشته و با دست فرم دهید و پهن کنید و در روغن سرخ کنید و وقتی یک طرف آن طلایی شد کوفته را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

نکته: می توانید در کوفته ها از پنیر پیتزا، گوشت چرخ کرده یا مرغ سوخاری استفاده کنید.

نکته: اگر می خواهید کوفته ها به دستتان نچسبند، قبل از فرم دادن، دست هایتان را با کره مایع بپوشانید.

مرحله دوازدهم

وقتی کوفته های سیب زمینی خوب پخته و سرخ شدند، آنها را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی بچینید و با چند برگ شوید و شوید و جعفری تزئین کنید. در آخر کوفته های سیب زمینی را با نان تازه یا برنج زعفرانی، ماست و دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا