آشپزی

طرز تهیه کوفته پسته +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته پسته

کوفته پسته یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته پسته برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
مغز پسته 80 گرم
آرگولا 40 گرم
جعفری 10 گرم
پیاز ¼ پیاز
سیر 1 قرص
گوشت چرخکرده 600 گرم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
مواد لازم برای سس
ماست یونانی 250 گرم
سماق 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته پسته

مرحله اول

برای تهیه کوفته پسته مجلسی ابتدا ماست را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال مخلوط کنید تا بافت ماست یکدست شود. سپس سماق را به همراه روغن زیتون و آبلیمو به ماست اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا مخلوط سس را در یخچال بگذارید سپس بگذارید طعم ها با هم ترکیب شوند. سپس پسته ها را داخل غذاساز بریزید و نبض بزنید تا کاملا له شوند. سپس روگولا را بشویید و در آبکش بریزید.

سطح سوم

در این مرحله پسته ها را در ظرف مناسبی بریزید، سپس آرگولا را در غذاساز بریزید و دوباره مخلوط کنید و در ظرف همراه پسته بریزید. سپس سیر و پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر را خرد کرده و دوباره در غذاساز خرد کنید سپس در ظرف حاوی مخلوط پسته بریزید و مخلوط کنید. سپس گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در چرخ گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت را چرخ می کنیم. بعد جعفری را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. سپس جعفری خرد شده را دوباره مانند آرگولا در غذاساز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت چرخ کرده را با جعفری، روغن زیتون، نمک و فلفل داخل مخلوط مغز پسته بریزید و خوب ورز دهید تا مواد مخلوط و یکدست شود. بعد یک تابه مناسب با روکش نچسب انتخاب می کنیم سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کمی روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی کوچک برمی داریم و گرد می کنیم و در تابه می گذاریم و یکدست سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر کوفته ها را یکی یکی در تابه تفت دهید سپس روی حوله بچینید تا چربی اضافی آن گرفته شود. در آخر کوفته ها را در ظرف دلخواه بریزید و با سس مخصوص سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا