آشپزی

طرز تهیه کوفته پنیری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته پنیری

کوفته پنیر یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ترکی است که در دستور العمل های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته پنیری برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری ½ فنجان
پیاز 1 قطعه
نمک، فلفل و زیره کافی
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
مواد کوفته متوسط
پیتزا با پنیر کافی

طرز تهیه کوفته پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوفته ترکی با پنیر ابتدا گوشت را ریز خرد کنید سپس در چرخ گوشت بریزید و در ظرف مناسبی چرخ کنید. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سپس تخم مرغ را به همراه آرد، بکینگ پودر، نمک، فلفل سیاه و زیره به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را به مدت 5 تا 10 دقیقه ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. بعد کوفته ها را به اندازه های کوچکتر از نارنگی تقسیم می کنیم و روی کیسه فریزر پهن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک طرف کوفته مقداری پنیر پیتزا می ریزیم و به صورت نیم دایره یا D شکل جمع می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آن تمام محصولات کوفته را به همین ترتیب آماده می کنیم و پس از آن به سرخ کردن کوفته ها می پردازیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه گریل را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن اضافه می کنیم و در تابه پخش می کنیم تا کاملا چرب شود. سپس کوفته ها را کنار هم در تابه بچینید.

مرحله ششم

حالا 6-4 دقیقه زمان می دهیم تا یک طرف کوفته ها سرخ شود سپس آن ها را برمی گردانیم و طرف دیگر را هم سرخ می کنیم. در آخر کوفته ها را در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج یا نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا