آشپزی

طرز تهیه کوفته کدو سبز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته کدو سبز

کوفته کدو حلوایی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با مواد ساده و متنوع تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته کدو سبز برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کدو سبز 4 عدد
فلفل 1 قطعه
سیر 5 قرص
نخود فرنگی 1.5 فنجان
آرد سوخاری کافی
آرد سفید کافی
نمک و فلفل و پودر زیره کافی
مواد لازم برای سس سیر
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سیر 1 قاشق چایخوری
جعفری خشک، نمک و پودر آویشن کافی

طرز تهیه کوفته کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه کوفته کدو حلوایی لذیذ ابتدا نخودها را بشویید و در قابلمه آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. سپس اجازه دهید نخود در آب جوش بماند تا کاملا بپزد.

مرحله دوم

بعد از 2 تا 3 ساعت قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس نخود را آبکشی کنید. سپس نخود پخته شده را در ظرف مناسبی چرخ کرده و آرد نان را به همراه آرد سفید به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله پوست کدوها را جدا می کنیم و همراه با سیر ریز رنده می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی کدو گرفته شود. حالا سیر و کدو حلوایی رنده شده را به همراه نمک، فلفل و پودر زیره به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس فلفل را با دندانه های ریز رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم سپس خوب ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس از مایه کوکو به اندازه یک گردوی بزرگ جدا می کنیم و با دست به شکل گرد در می آوریم.

رتبه پنجم

حالا ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید. سپس بقیه مخلوط کاکائو را به همین ترتیب شکل می دهیم و ابتدا کوکو رول شده را در کنجد میغلطانیم سپس در سینی می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله دانه های کاکائو را کاملا سرخ می کنیم سپس روی دستمال مخصوصی که روغن آن را جذب می کند قرار می دهیم تا چربی اضافی آنها گرفته شود. حالا سس سیر را با رنده کردن سیر درست می کنیم.

مرحله هفتم

سپس در ظرف مناسبی سیر، ماست، سس مایونز، آبلیموی تازه، روغن زیتون، جوجن خشک، پودر آویشن و نمک را بریزید، سپس با چنگال خوب هم بزنید تا قوام سس کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا کدو نارگیلی را در ظرفی که می خواهیم می ریزیم سپس سس سیر را در ظرف مناسبی می ریزیم و در کنار نارگیل قرار می دهیم. در آخر نارگیل را با سس سیر و نان و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا