آشپزی

طرز تهیه کوکوی تره با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکوی تره را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کوکو چگونه تهیه می شود؟

کوکوی تره یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار معطر ایرانی است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. کوکو چگونه تهیه می شود؟ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیازچه 3 دسته (300-400 گرم)
پیازچه 1 لینک (75 گرم)
سیب زمینیها 2 عدد
یک تخم مرغ 3-4 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

کوکو چگونه تهیه می شود؟

مرحله اول

من آماده می کنم نارگیل تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را با 1 قاشق چایخوری نمک و 2 لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های پخته شده را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس در ظرف بزرگی ریخته و می گذاریم تا خنک شود. سپس تره فرنگی را پس از شستن ریز خرد کنید.

سطح سوم

حالا پیاز را نگینی خرد کرده و همراه با تره فرنگی به کاسه سیب زمینی اضافه کنید. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بزنید و با چنگال هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را به کاسه با تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا ادویه ها جذب تخم مرغ ها شوند. سپس تخم مرغ را با مواد به کاسه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه مخلوط کاکائو کاملا یکدست شد، ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود سپس مخلوط کاکائو را داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا یک طرف کوکو سرخ شود سپس به 4 قسمت تقسیم می کنیم. سپس تکه های کاکائو را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر کاملا سرخ شود. در این مدت درب تابه را می گذاریم.

مرحله هفتم

هر طرف نارگیل باید حدود 5 تا 7 دقیقه سرخ شود. البته زمان سرخ شدن کوکو بستگی به ضخامت آن دارد و هر چه کاکائو غلیظتر باشد مدت زمان بیشتری سرخ می شود. در آخر کوکو را در بشقاب ریخته و با دارچین مورد نظر سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا