آشپزی

طرز تهیه کوکوی گل کلم با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکوی گل کلم را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه نارگیل گل کلم

گل کلم کوکویام یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نارگیل گل کلم برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گل كلم 1 عدد وسط
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
ارد ½ فنجان
آرد سوخاری 1 فنجان
جعفری ¼ مقدار زیادی
ادویه کاری و فلفل سیاه کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه نارگیل گل کلم

مرحله اول

من آماده می کنم نارگیل گل کلم خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را برش داده و در قابلمه آب می گذاریم سپس قابلمه را روی اجاق قرار می دهیم و گل کلم را در آب جوش می گذاریم تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

پس از پخته شدن گل کلم، آن را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود، سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و با پشت چنگال خوب فشار دهید تا له شود. حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

سپس پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود و ساختار کوکو شل نشود. حالا پیاز رنده شده را به همراه آرد و آرد سوخاری به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را نگینی خرد کرده و مقداری ادویه کاری، فلفل سیاه، نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم

سپس کاسه را در یخچال بگذارید و اجازه دهید مخلوط کاکائو به مدت 20 دقیقه بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از این مدت تابه ای را با پوشش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن برای سرخ شدن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو جدا کرده و با دست به شکل دلخواه در بیاورید. سپس نارگیل ها را در تابه می ریزیم و دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کاکائو را روی دستمال مخصوصی که کره را نگه می دارد می گذاریم تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف دلخواه خود می گذاریم و در صورت تمایل با ماست و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا