آشپزی

طرز تهیه کوکو بادکوبه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکو بادکوبه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکو بادکوبه

کوکو بادکوبه یکی از غذاهای لذیذ و سنتی شمال کشورمان است که به کوکو عروس معروف است و اصل آن متعلق به شهر گیلان است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کوکو بادکوبه برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 200 گرم
سیب زمینیها 2 عدد
سیر 2 قرص
پیاز 1 قطعه
یک تخم مرغ 7 عدد
زرشک 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه کوکو بادکوبه

مرحله اول

من آماده می کنم کوکو بادکوبه خوشمزه در ابتدای کار سینه های مرغ را در قابلمه آب می ریزیم سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و سیر را به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید سینه مرغ در آب در حال جوش بماند تا کاملا بپزد. سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن آن را به صورت نگینی برش می دهیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

سپس مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. حالا سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا کاملا قرمز و طلایی شوند سپس از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد می کنیم سپس به همان ماهیتابه ای که سیب زمینی ها را سرخ کرده بودیم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و کاراملی شود. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله پنجم

حالا تخم‌مرغ‌ها را خوب هم می‌زنیم تا بافت آن‌ها بدون گلوله شود، سپس بکینگ پودر، پوره گوجه‌فرنگی و کمی نمک، فلفل و زردچوبه را به کاسه اضافه می‌کنیم و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مخلوط تخم‌مرغ کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

در مرحله بعد سینه های مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و رنده می کنیم، سپس سیب زمینی سرخ شده، پیاز کاراملی شده و زرشک را به کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس مواد کوکو را داخل تابه بریزید و با قاشق پهن کنید و درب تابه را ببندید تا یک طرف کوکو پخته و کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

وقتی یک طرف نارگیل کاملا سرخ شد، نارگیل را در تابه برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن کوکو در ظرف مورد نظر بریزید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا