آشپزی

طرز تهیه کوکو شیرین با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکو شیرین را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کاکائو شیرین

کوکو شیرینی یکی از نارگیل های کمتر شناخته شده ایرانی است که در شمال کشورمان بسیار محبوب است برای دیدن آموزش کامل و قدم به قدم آن طرز تهیه کاکائو شیرین برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
قند 3 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 4 عدد
سیب زمینیها 500 گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
کره 50 گرم
روغن مایع کافی
مواد لازم شیر نارگیل
قند 2 لیوان
اب 1 فنجان
زعفران آب پز کافی
گل سرخ ⅓ فنجان
جوهر لیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کاکائو شیرین

مرحله اول

برای تهیه نارگیل شیرین خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم سپس سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه می گذاریم. سپس آب بریزید تا روی سیب زمینی ها را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت 1 ساعت در آب جوش بپزند. سپس بعد از این مدت سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شوند.

سطح سوم

در این مرحله شربت کاکائو را آماده می کنیم. برای این کار ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شکر و آب را داخل قابلمه می ریزیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم شکر در آب حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و شکر را در قابلمه بجوشانید. بعد دو کاسه جداگانه انتخاب می کنیم و زرده را از سفیده جدا می کنیم و در هر کاسه جداگانه می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا سفیده مرغ را با همزن برقی می زنیم تا غلیظ و پفکی شود. سپس وقتی آب نارگیل به جوش آمد، یک برس را خیس می کنیم، سپس آن را در جوهر لیمو فرو می کنیم و اطراف قابلمه را با برس تمیز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دوباره برس را به آبلیمو آغشته می کنیم و اطراف آبغوره را تمیز می کنیم تا آب آن شیرین نشود. سپس در حرارت اجازه می دهیم آب به غلظت شهد زولبیا بامیه برسد.

مرحله هفتم

حالا زرده را با همزن برقی با دور تند هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها باز شود و از حالت انعقاد خارج شود. سپس شکر، هل و پودر وانیل را به زرده اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط زرده را هم می زنیم تا کرمی و کشدار شود. سپس وقتی حباب های ریز روی شیره ظاهر شد، گلاب را به همراه زعفران دم کرده به شیره اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله نهم

حالا وقتی شربت به جوش آمد آن را از روی حرارت برمی داریم سپس می گذاریم کاملا خنک شود. سپس وقتی سیب زمینی ها کاملا خنک شدند پوست آن را جدا می کنیم و در ظرفی ریز رنده می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سیب زمینی های رنده شده را به مخلوط زرده اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس سفیده تخم مرغ را به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و یکدست شوند. در مرحله بعد یک تابه مناسب انتخاب می کنیم سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع و کره به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا که کره آب شده، مایه کوکو را داخل تابه بریزید، سپس با کاردک آن را به طور یکنواخت در تابه پخش کنید. حالا شعله پخش را روی شعله ملایم قرار می دهیم و تابه را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و می گذاریم کوکو خودش را بگیرد سپس سرخ می کنیم. سپس بعد از 30 دقیقه نارگیل را برمی گردانیم و 30 دقیقه دیگر زمان می دهیم تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود.

مرحله چهاردهم

در این مرحله پس از پخت کامل کوکو می گذاریم کوکو خنک شود سپس به شکل ها و اندازه های دلخواه برش می دهیم و آب سرد شده را روی کوکو می ریزیم سپس اجازه می دهیم کوکو خیس بخورد.

مرحله پانزدهم

سرگرمی روز بعد از 30 دقیقه که آب آن کاملا جذب کوکو شد ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم که برش های کاکائو را در آن قرار می دهیم. در آخر می توانید روی کوکو را با خلال پسته و خلال بادام تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا