آشپزی

طرز تهیه کوکو پیازچه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت پیاز نارگیل

کوکو پیازچه یکی از انواع کوکی های ایرانی ساده و بسیار خوشمزه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوکو پیاز خوشمزه برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
یک تخم مرغ 1 قطعه
پیازچه 200 گرم
پیاز 1 قطعه
ارد 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز پخت پیاز نارگیل

مرحله اول

برای تهیه نارگیل پیاز خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را با ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا کاملا بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از پخته شدن سیب زمینی ها، آن ها را زیر آب سرد قرار دهید و پوست آن ها را بگیرید، سپس روی رنده ریز رنده کنید و در ظرف مناسبی بریزید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و اضافه کنید.

سطح سوم

حالا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آن را کاملا می گیریم سپس پیاز رنده شده را به کاسه با مواد اضافه می کنیم. سپس تخم مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. اگر مخلوط کاکائو شل بود، آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط کاکائو کاملاً یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد از آن صبر می کنیم تا روغن خوب داغ شود سپس به همان مقدار نارنگی را از مایه کوکو می گیریم.

مرحله ششم

حالا مارشمالو کاکائویی را به شکل گرد در می آوریم سپس با کف دست پهن می کنیم و در روغن داغ شده می گذاریم تا سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف نارگیل سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز خوب سرخ شود.

مرحله هفتم

در مرحله آخر پس از آماده شدن نارگیل ها آن ها را روی حوله می گذاریم تا چربی اضافی آن ها کاملا گرفته شود. در نهایت کوسکوس را در ظرفی که می خواهیم می چینیم سپس با نان سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا