آشپزی

طرز تهیه کوکی اسمارتیزی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

چگونه کوکی های اسمارتیز درست کنیم

کلوچه اسمارتیزی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که بافت آن بسیار نرم و لطیف است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله چگونه کوکی های اسمارتیز درست کنیم برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کوکی های اسمارتیز
ارد 1.5 فنجان
قند ¾ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
شیر خشک قنادی 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل ⅛ قاشق چایخوری
افراد باهوش کافی

چگونه کوکی های اسمارتیز درست کنیم

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اسمارتیز خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی ریخته سپس با همزن برقی به مدت 3-4 دقیقه هم میزنیم تا مخلوط تخم مرغ حالت کرمی و کشدار پیدا کند.

مرحله دوم

حالا کره مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. بعد شیر خشک و بکینگ پودر را الک کرده و به ظرف اضافه می کنیم و سپس آرد را جداگانه الک کرده و کم کم به ظرف اضافه می کنیم.

سطح سوم

سپس مواد را در کاسه با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر صاف و یکدستی به دست آید که به دست نچسبد. حالا خمیر شیرینی را در کیسه فریزر قرار دهید، سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در فریزر استراحت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بعد از اینکه جا افتاد خمیر را از فریزر خارج می کنیم و 1 قاشق غذاخوری کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را در دست گرد کرده و در سینی فر قرار می دهیم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر تمام شود. سپس مقداری اسمارتیز روی خمیر گرد گذاشته و قالب را در فر قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله کیک ها را به مدت 10-15 دقیقه داخل فر می گذاریم تا دور تا دورشان کاملا طلایی شود. اگر می خواهید بیسکویت شکلاتی بخورید، 2 قاشق غذاخوری آرد سفید را بردارید و پودر کاکائو را اضافه کنید.

مرحله هفتم

وقتی کیک ها کاملا پخت، قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک ها کاملا خنک شوند. در آخر کیک ها را از سینی فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر خود می چینیم سپس با چای سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا