آشپزی

طرز تهیه کوکی باقلوای پسته ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه باقلوا پسته

باقلوا پسته یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه باقلوا پسته در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

مواد تشکیل دهنده کوکی
پودر پسته 1/2 فنجان
ارد 2 و 1.4 فنجان
نمک 1/2 قاشق چایخوری
روغن در دمای اتاق 1 فنجان معادل 226 گرم است
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ بزرگ 1 قطعه
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
فشار دادن 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای تزیین بیسکویت
عسل 1/2 یا 1/4 فنجان
گل سرخ کافی
فشار دادن کافی
پسته خرد شده کافی

طرز تهیه باقلوا پسته

مرحله 1: مخلوط آرد و پودر پسته را آماده کنید

برای تهیه شیرینی باقلوای پسته ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس آرد را در ظرفی ریخته و پودر پسته را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود سپس کمی نمک و کمی پودر هل را به مواد اضافه کنید. مخلوط کنید و هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله 2: مخلوطی از کره و شکر را آماده کنید

سپس کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 3 دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند و بافت مخلوط سبک و حجیم شود. و کرمی و پف کرده.

مرحله 3: تخم مرغ و گلاب را به مخلوط اضافه کنید

سپس یک عدد تخم مرغ را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ کاملا مخلوط شود و با مواد یکدست شود سپس به ذائقه خود کمی گلاب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خوبی بگیرد در مواد پخش کنید.

مرحله 4: خمیر را با اضافه کردن آرد آماده کنید

مخلوط مواد را به مدت یک دقیقه با همزن میزنیم تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند و بافتی یکدست و یکدست به دست آید سپس مخلوط آرد را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر یکدست شود و خمیر فرم گرفته یکدست و یکدست شود. بافت..

مرحله 5: خمیر را تقسیم کرده و پهن کنید

سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را بین دو تکه کاغذ روغنی که آرد پاشی کرده اید قرار دهید سپس خمیر را با وردنه بین دو کاغذ روغنی پهن کنید سپس خمیر را با کاغذهای روغنی داخل کاسه قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید.

مرحله ششم: خمیر را در یخچال بگذارید

سپس خمیر را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و سفت و یکدست شود و هر چه خمیر بیشتر استراحت کند حالت نرم و بهتری دارد وگرنه ممکن است در فر تغییر شکل دهد.

مرحله 7: برش خمیر و آماده سازی برای پخت

سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و پلاستیک را از آن جدا کنید و خمیر را با چاقو به شکل و اندازه دلخواه و مناسب برش دهید یا از اشکال آماده برای برش خمیر استفاده کنید سپس داخل فر را در سینی بچینید. با کاغذ پخت

مرحله هشتم: خمیر را تزئین کرده و دوباره در یخچال قرار دهید

سپس برش های خمیر را در سینی فر بچینید و روی آنها را با پسته خرد شده و مقداری برگ رزماری تزئین کنید، سپس سینی را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر دوباره نرم شود و سفت شود.

مرحله نهم: شیرینی ها را در فر بپزید

بعد از نیم ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 10 تا 11 دقیقه بپزند. فر

مرحله 10: کوکی ها را خنک کنید

وقتی لبه های شیرینی ها طلایی شد، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها خنک شوند، سپس با احتیاط آن ها را از کاغذ فر خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس فیل شیرینی را درست کنید.

مرحله 11: فیلینگ را آماده کنید

در یک قابلمه کوچک مقداری عسل بریزید سپس یک هل کامل به آن اضافه کنید سپس مقداری رزماری اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا عطر هل و رزماری پخش شود.

مرحله 12: فیلینگ را به کوکی ها اضافه کنید

سپس عسل را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس مقداری روی شیرینی ها بریزید و روی شیرینی ها را بمالید تا سطح شیرینی ها را بپوشاند و اگر می خواهید شیرینی ها را در یخچال نگهداری کنید، نگذارید. به آنها عسل اضافه کنید.

مرحله 13: تزئین و سرو نهایی کوکی

بعد از اینکه کلوچه ها را با عسل له کردید، می توانید به دلخواه روی آن ها مقداری پسته خرد شده بپاشید و تزئین کنید، سپس باقلوا پسته را در ظرف مناسبی قرار دهید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا