آشپزی

طرز تهیه کوکی بیسکویتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی بیسکویتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت بیسکویتی

شیرینی بیسکویتی یکی از شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد.این کوکی بسیار راحت درست می شود و برای پذیرایی بسیار مناسب است.می توانید شیرینی را به روش های مختلف و با مواد مختلف درست کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کوکی ها، به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
قند نصف فنجان
شکر قهوهای نصف فنجان
کره 50 گرم
ارد 1 فنجان
وانیل چند قطره
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
آب انگور 2 قاشق غذاخوری
شکلات ذوب شده یا عسل رقیق شده برای تزئین کافی
پودر پسته یا خلال، گردو آسیاب شده، خلال بادام برای تزیین کافی
شکلات چیپسی برای تزیین کافی

طرز تهیه بیسکویت بیسکویتی

مرحله اول

ابتدا در ظرفی مقداری کره بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا بافت نرم و یکدست شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود تا بافت نرم و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس مقداری شکر قهوه ای روی مواد بریزید، دوباره با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود، سپس تخم مرغ را به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا گلوله شود و بافت مواد مخلوط یکدست، کرمی و کشدار شود.

سطح سوم

سپس چند قطره وانیل را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط به مشام برسد و بوی تخم مرغ معطر شود، سپس مقداری آب انگور را روی مخلوط بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا خوب مخلوط و آماده مصرف شود.

مرحله چهارم

سپس آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود، سپس کمی بیکینگ پودر به آن اضافه کنید، مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس مقداری پودر کاکائو را روی مخلوط آرد بریزید، خوب هم بزنید تا یکدست شده و به شکل گلوله درآید.

مرحله پنجم

سپس مخلوط آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را 2 تا 3 بار الک کنید تا خوب مخلوط و یکدست شود، سپس مخلوط آرد را در چند مرحله با همزن یا همزن دستی به آرامی به مخلوط اضافه کنید و به آرامی در یک جهت دایره ای هم بزنید. حرکات حرکتی

مرحله ششم

وقتی همه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند و خمیر یکدست شد، آرد بیشتری اضافه نکنید، سپس خمیر را خوب ورز دهید تا بافت آن یکدست، نرم و یکدست شود، سپس خمیر را روی سطح صافی بین دو تکه کاغذ روغنی قرار دهید. آن را با وردنه باز کنید. پهن کنید

مرحله هفتم

سپس کاغذ روغنی را از روی خمیر بردارید، با چاقوی تیز خمیر را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، برای برش خمیر می توانید از قالب های آماده با شکل و اندازه مناسب استفاده کنید و بنا به سلیقه خود تمام خمیر را در به همین ترتیب

مرحله هشتم

سپس در سینی یا شکل دلخواه کاغذ روغنی قرار دهید، سپس برش های خمیر را روی کاغذ چرب شده در سینی بچینید، سپس سینی را به مدت 10 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید، دمای فر 170 درجه باشد. .

مرحله نهم

سپس اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 دقیقه در فر بپزند تا روی آن قهوه ای طلایی شود، سپس قالب را از فر خارج کرده، اجازه دهید شیرینی ها به دمای محیط برسند، سپس آنها را با احتیاط از روی کاغذ بردارید.کره را جدا کنید.

مرحله دهم

سپس کلوچه ها را در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا خنک شوند، سپس مقداری عسل رقیق شده یا شکلات ذوب شده به سلیقه خود روی شیرینی ها بریزید، حالا روی آنها را با پودر پسته یا خلال، پودر نارگیل و گردوی خرد شده تزئین کنید. سرگرمی روز مقداری بیسکویت را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی برای شام همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا