آشپزی

طرز تهیه کوکی شکلات و گردو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک شکلاتی و گردویی

کوکی ها با شکلات و گردو یکی از شیرینی های بین المللی لذیذ است که با دستور پخت و طعم های مختلف تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کوکی اسپندی شکلاتی به این لینک مراجعه کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کوکی گردویی شکلاتی
ارد 2 لیوان
شکر پودر شده 1 فنجان
کره 100 گرم
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
شیر نر ⅓ شیشه
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده کافی
تکه های شکلات کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی و گردویی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه های خوشمزه با شکلات و گردو در ابتدای کار 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و بگذارید کاملا نرم شود. حالا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم شده را در ظرف مناسبی بریزید سپس پودر قند را داخل کاسه الک کنید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره کرم رنگ شود. سپس وانیل را به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا کره مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام را به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

توصیه می شود بین کار چند بار کاسه را بردارید تا مواد به طور یکنواخت مخلوط شوند. حالا شیر را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو را داخل الک بریزید.

مرحله پنجم

سپس مواد خشک را 3 بار الک می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دورانی از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت خمیر بیسکویت یکدست شود. حالا مقداری گردوی خرد شده و شکلات چیپسی را به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله دوباره خمیر بیسکویت را ورز می دهیم تا مواد مخلوط شوند سپس داخل سینی فر را با کاغذ کره ای می پوشانیم. سپس یک قاشق از خمیر شیرینی را بردارید و در سینی فر با فاصله از هم بچینید.

مرحله هفتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت، قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شوند. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا