آشپزی

طرز تهیه کوکی شکلات گردو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی شکلات گردو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی با شکلات و گردو

کوکی شکلاتی گردویی یکی از شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی با شکلات و گردو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کوکی های شکلاتی با گردو
کره سرد یا مارگارین 125 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
تخم مرغ سرد 1 قطعه
ارد 1.5 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری چاشنی
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
شیر کاکائو 1 بسته
تکه های شکلات ½ فنجان
گردو ½ فنجان

طرز تهیه شیرینی با شکلات و گردو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکلاتی گردویی خوشمزه، در ابتدای کار، کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آن کاملا با دمای محیط هماهنگ شود. حالا فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم فر کاملا داغ شود سپس در ظرف مناسبی کره ای که به دمای محیط رسیده را با شکر می ریزیم و با همزن به مدت 4-5 دقیقه خوب هم می زنیم تا کرم رنگ شود.

سطح سوم

حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه خوب هم بزنید سپس کاسه را چند بار در میان حرکت دهید تا تخم مرغ به طور یکنواخت مخلوط شود و بوی بد آن کاملا از بین برود.

مرحله چهارم

سپس آرد را به همراه جوش شیرین و نمک و نشاسته ذرت در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و سپس کم کم به ظرف اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد.

مرحله پنجم

حالا تکه های شکلات را به همراه گردوهای خرد شده به کاسه اضافه کنید و ورز دهید تا یکدست شوند سپس خمیر را به اندازه گردو تقسیم کنید و در سینی که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 7 دقیقه بپزند. بعد از این مدت با پشت قاشق کوکی ها را فشار دهید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بپزند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا