آشپزی

طرز تهیه کوکی لوتوس با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی لوتوس را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت نیلوفر آبی

طرز تهیه شیرینی لوتوس یکی از آن دستورهایی است که با هر بار تهیه لبخند رضایت را بر لبان همه می آورد. امروز قصد داریم به و در آخر سایت آموزشیدستور تهیه این دسر خوشمزه و دلپذیر را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا شاهد خلق لحظات شیرین و خاطره انگیزی در کنار هم باشیم.

برای تهیه بیسکویت نیلوفر آبی ابتدا بیسکویت های نیلوفر آبی را خرد کرده و با کره، شکر سفید و قهوه ای، تخم مرغ، وانیل و خامه نیلوفر آبی مخلوط کنید، سپس مواد خشک شامل آرد، نشاسته ذرت، نمک، جوش شیرین و بکینگ پودر را الک کنید و به مخلوط اضافه کنید. . در آخر بیسکویت و تکه های شکلات را اضافه کنید و خمیر را دو ساعت در یخچال استراحت دهید. با قاشق بستنی از خمیر خارج کنید و در قالب قرار دهید سپس در فر گرم شده به مدت 10-12 دقیقه بپزید. نتیجه بیسکویت های نیلوفر آبی با بافتی نرم و طعمی مطبوع است.

عناصر اندازه ی
کره نرم به دمای اتاق رسیده است 200 گرم
شکر سفید 1/4 فنجان
آرد قنادی 3 لیوان
شکر قهوهای 1/4 فنجان
بیسکویت نیلوفر آبی 20 عدد
کرم نیلوفر آبی 1 فنجان
شکلات چیپسی نسوز سفید 1 فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق غذاخوری
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت نیلوفر آبی

مرحله 1: آماده سازی بیسکویت ها

ابتدا بیسکویت های نیلوفر آبی را به دو دسته تقسیم کنید. 5 عدد از بیسکویت ها را ریز خرد کنید و 15 عدد باقی مانده را درشت خرد کنید. این باعث می شود بافت کوکی های شما متنوع و جذاب باشد. خرده های کوکی را در یک کاسه بزرگ جدا کنید تا در مرحله بعد به خمیر کوکی اضافه کنید.

مرحله 2: مخلوط کره و شکر را آماده کنید

در یک کاسه بزرگ، کره نرم شده را به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای به دمای اتاق اضافه کنید. با همزن دستی یا برقی مواد را به مدت ۴ دقیقه بزنید تا کاملا یکدست شود و دانه های شکر در کره حل شود. این فرآیند یک پایه نرم برای خمیر کوکی شما فراهم می کند.

مرحله 3: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

تخم مرغ و وانیل را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید. دوباره با همزن همه مواد را خوب هم میزنیم تا تخم مرغ ها کاملا با بقیه مواد مخلوط شوند. افزودن وانیل طعم مطبوعی به خمیر می دهد که سرگرمی روز تاثیر بسزایی در طعم نهایی کلوچه ها دارد.

مرحله 4: کرم لوتوس را ادغام کنید

حالا وقت آن است که کرم نیلوفر آبی را به مخلوط اضافه کنید. کرم نیلوفر آبی نه تنها طعم بی نظیری به کوکی ها می دهد، بلکه بافت خمیر را نیز به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. بعد از اضافه کردن کرم نیلوفر، دوباره همه چیز را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله 5: مواد خشک را اضافه کنید

آرد، نشاسته ذرت، نمک، جوش شیرین و بکینگ پودر را قبل از اضافه کردن الک کرده، سپس به مخلوط کره، شکر و تخم مرغ اضافه کنید. این مرحله باید با دقت و به آرامی انجام شود تا مواد خشک کاملا با بقیه مواد مخلوط شود بدون اینکه گلوله ای ایجاد شود. مخلوط کردن بیش از حد می تواند کوکی ها را سفت کند، بنابراین فقط تا زمانی که مواد یکدست شوند مخلوط کنید.

مرحله 6: کوکی ها و چیپس های شکلات را اضافه کنید

در این مرحله خرده های بیسکویت و تکه های شکلات نسوز سفید را به خمیر اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق چوبی یا همزن، مواد را به آرامی مخلوط کنید تا بیسکویت ها و تکه های شکلات به طور یکنواخت در سراسر خمیر پخش شوند. این افزودنی ها باعث می شوند که شیرینی های شما در هر لقمه طعم و بافت متفاوتی داشته باشند.

مرحله 7: خمیر را در یخچال بگذارید

خمیر آماده شده را در نایلون قرار دهید و حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. این باعث می شود خمیر سفت تر و انعطاف پذیرتر شود و همچنین به طعم ها زمان بیشتری برای ترکیب شدن می دهد.

مرحله 8: کوکی ها را شکل دهید و بپزید

پس از استراحت خمیر، فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. با استفاده از قاشق بستنی مقداری از خمیر را بردارید و با دست به شکل گرد در بیاورید. کوکی ها را با فاصله یکسان روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. شیرینی ها را حدود 10 تا 12 دقیقه در فر بپزید. بعد از 5 دقیقه تابه را بردارید و با اضافه کردن تکه های کوکی و چیپس شکلات روی هر شیرینی تزئین کنید.

مرحله 9: سرد کنید و سرو کنید

بعد از پخت کیک ها را از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند. این کار باعث می شود که کلوچه ها بافت نهایی خود را داشته باشند و آماده سرو می شوند. اکنون کلوچه های لوتوس شما آماده هستند تا با یک فنجان چای یا قهوه لحظات شیرین و دلپذیری را برای شما و عزیزانتان رقم بزنند. امیدواریم از پخت و خوردن این شیرینی های خوشمزه لذت ببرید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا