آشپزی

طرز تهیه کوکی پرتقالی دارچینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی پرتقالی دارچینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه دارچینی پرتقالی

شیرینی پرتقالی یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود.این شیرینی خوشمزه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد و به عنوان یک صبحانه مناسب یا یک دسر شیک از آن استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کلوچه پرتقالی دارچینی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی دارچینی پرتقالی
کره نرم 180 گرم
ارد 200 گرم
شکر پودر شده 70 گرم
پودر خامه تخم مرغ 50 گرم
پوست پرتقال را رنده کنید 1 قاشق غذاخوری
اسانس پرتقال به جای پوست پرتقال چند قطره
آب پرتقال تازه 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای مواد میانی
شکر قهوهای 3 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ 1 قطعه

طرز تهیه بیسکویت نارنجی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پرتقالی ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن با سرعت بالا به مدت 3 تا 4 دقیقه خوب هم بزنید تا بافتی یکدست و کمی حجم پیدا کند. . افزایش می یابد و رنگ آن روشن می شود.

مرحله دوم

بعد یک پرتقال را بشویید و پوست پرتقال آن را با رنده ریز رنده کنید و مراقب باشید هنگام رنده شدن پوست پرتقال به قسمت سفید پوست آن دست نزنید زیرا شیرینی آن را تلخ می کند سپس پوست پرتقال را روی مخلوط کره و شکر بریزید و سپس پوست پرتقال را روی مخلوط کره و شکر بریزید. با هم مخلوط کنید

سطح سوم

سپس پرتقال تازه را از وسط نصف کرده و آب آن را بگیرید، سپس مقداری آب پرتقال به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مخلوط یکنواخت شود، سپس در ظرف دیگری ابتدا آرد را الک کنید تا بافت سبک شود. لباس فرم.

مرحله چهارم

سپس خامه پودر را به آرد اضافه کرده و خوب هم می زنیم و سه بار الک می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس مخلوط آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه می کنیم و با همزن آرام یا هم می زنیم تا یک جهت و به صورت دورانی. ، با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

اگر خمیر چسبناک بود به تدریج کمی خامه پودر به مخلوط اضافه کنید و خمیر را با دست جمع کنید و کمی ورز دهید تا نرم و یکدست شود سپس خمیر را در نایلون گذاشته و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. به آرامی استراحت کردن

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح صافی نایلونی قرار داده و باز کرده و با کمی آرد پاشیده و سپس خمیر را روی نایلون قرار داده و با وردنه به شکل مستطیل در بیاورید. سفیده تخم مرغ را جدا کنید.

مرحله هفتم

سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شود و خمیر را با قلم مو میمالیم سپس در ظرفی مقداری شکر قهوه ای ریخته و مقداری پودر دارچین به آن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.

مرحله هشتم

سپس مخلوط شکر قهوه ای و پودر دارچین را روی خمیر بپاشید تا کاملا سطح خمیر را بپوشاند سپس خمیر را به آرامی و خیلی تمیز از سمت درازش رول کنید سپس روی خمیر را با نایلون بپوشانید و در ظرفی قرار دهید. و در فریزر قرار دهید.

مرحله نهم

خمیر را نیم ساعت در فریزر بگذارید تا سفت شود و خودش را بگیرد تا بتوانید با چاقو برش های جهانی بزنید سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و به اندازه های مساوی برش بزنید.

مرحله دهم

سپس کف قالب یا شکل دلخواه را با کره یا روغن مایع چرب کنید یا کف قالب یا تابه را کاغذ روغنی بچینید و برش های خمیر را با فاصله از هم در آن بچینید سپس قالب بیسکویت را در فری که دارای به مدت 10 دقیقه از قبل گرم شده است

مرحله یازدهم

سپس دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 دقیقه بپزند و بپزند و سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها خنک شوند و سپس به آرامی از قالب خارج کنید.

مرحله دوازدهم

سپس شیرینی ها را در ظرف مناسبی بریزید و با مقداری عسل یا شکلات ذوب شده و پودر پسته، پودر نارگیل یا گردوی آسیاب شده به سلیقه و ذائقه خود تزئین کنید و این دسر شیک و خوشمزه را با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا