آشپزی

طرز تهیه کوکی پسته ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی پسته ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه پسته ای

شیرینی پسته ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کلوچه پسته ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم بیسکویت پسته
آرد صفر 220 گرم
شکر قهوهای 100 گرم
کره 100 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
مغز پسته 3 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
جوش شیرین نوک یک قاشق چای خوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه پسته ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پسته ای خوشمزه 30 دقیقه قبل همه مواد را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار دهید تا دمای آنها با محیط سازگار شود. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم شده را به همراه شکر قهوه ای در ظرف مناسبی بریزید و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و نمک و نوشابه به کاسه اضافه می کنیم و با قاشق کمی مخلوط می کنیم.

سطح سوم

سپس مخلوط کره را با همزن برقی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. وسط کار کاسه را بیرون می آوریم تا تخم مرغ یکنواخت هم بزنیم. حالا آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید.

مرحله چهارم

مخلوط آرد را بعد از 3 بار الک کردن یکباره به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا دوباره کاسه را با لیسک حرکت می دهیم تا خمیر در وسط کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که ورز دادن خمیر باعث ریختن آن به روغن می شود. در مرحله بعد، پسته ها را به قطعات کوچک خرد کنید، سپس آنها را به کاسه اضافه کنید و دوباره با همزن برقی با سرعت بالا هم بزنید تا پسته ها در کل خمیر پخش شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس از خمیر کوکی به اندازه نارنگی برداشته و در دست پهن می کنیم. حالا خمیر را فشار می دهیم تا کمی پهن شوند سپس در سینی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا کیک ها را به همین ترتیب شکل می دهیم و در سینی فر با فاصله از هم می چینیم. بعد برای تزیین روی خمیر شیرینی پسته می گذاریم سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

سپس اجازه دهید شیرینی ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها بدون دست زدن به آن ها کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

وقتی کیک ها کاملا خنک شدند آنها را از کاغذ کره جدا می کنیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم. سرگرمی روز برای نگهداری شیرینی ها، آنها را در ظرف دربسته ای قرار دهید و در دمای اتاق نگهداری کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا