آشپزی

طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا

کیک اسفنجی ویکتوریا یکی از کیک های خوشمزه انگلیسی است که بافتی نرم و سبک دارد و به روش های مختلفی تهیه می شود.این کیک از لایه هایی از کیک اسفنجی، مربای توت فرنگی و خامه فرم گرفته تشکیل شده است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا برای اقامت آینده با سایت آموزشی.

مواد لازم برای کیک اسفنجی ویکتوریا
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 225 گرم
آرد بالا آمدن 225 گرم
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
روغن به دمای اتاق رسیده است 225 گرم

طرز تهیه کیک اسفنجی ویکتوریا

مرحله 1: آماده سازی آرد خود به خود

برای تهیه این کیک از آرد خود برآمده استفاده می شود. برای تهیه این آرد یک فنجان آرد را با نصف قاشق چایخوری نمک و یک و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کرده و دو بار الک کنید تا یکدست شود.

مرحله 2: آماده کردن مخلوط کیک اصلی

آرد را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و مقداری بیکینگ پودر روی آرد بپاشید و سپس مقداری کره و تخم مرغ را به آرد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت یکدست و یکدست شود. .

مرحله 3: آماده سازی قالب ها و ریختن مخلوط

سپس کف دو قالب 20 سانتی متری را چرب کرده و کاغذ روغنی می گذاریم تا کف و کناره قالب با کاغذ روغنی پوشانده شود، سپس مخلوط را بین دو قالب تقسیم کرده و داخل آن ها بریزید و سطح آن را با کاردک یا قاشق صاف کنید. .

مرحله چهارم: کیک را در فر بپزید

سپس قالب ها را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و فر را با دمای 160 درجه گرم کنید تا کیک ها خوب بپزند، اگر از فر برقی برای پخت کیک استفاده می کنید، دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 5: بررسی کنید که کیک پخته شده باشد

سپس بگذارید کیک ها به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر بپزند سپس یک سیخ چوبی یا خلال دندان داخل کیک فرو کنید و آن را بردارید و اگر هیچ کدام از مخلوط کیک به آن نچسبید یعنی کیک داخل آن پخته شده و کیک آماده است. .

مرحله 6: خنک کردن و برش کیک

پس از پخت کامل کیک ها، آنها را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند، سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و هر کیک را با یک چاقوی تیز به دو قسمت مساوی برش دهید.

مرحله 7: خامه را به پوسته های کیک اضافه کنید

سپس یکی از کیک های اسفنجی را روی سطح صافی قرار دهید و مقداری از خامه فرم گرفته ای که آماده کرده اید را روی آن بریزید و آن را پخش کنید تا سطح آن کاملا با خامه آغشته شود سپس یک اسفنج دیگر کیک را روی آن قرار دهید.

مرحله هشتم: مربای توت فرنگی را اضافه کنید و کیک را بچینید

سپس روی کیک دوم مقداری مربای توت فرنگی بریزید و با کفگیر پهن کنید تا تمام قسمت های کیک را بپوشاند سپس کیک سوم را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید و به همین ترتیب ادامه دهید تا کیک ها تمام شود.

مرحله نهم: کیک را با خامه و توت فرنگی تزئین کنید

در آخر می توانید روی کیک را با خامه فرم گرفته پر کنید و سطح کیک و اطراف آن را کاملا با خامه بپوشانید سپس با چاقو مقداری توت فرنگی برش بزنید و روی کیک بچینید و کناره های کیک را نیز با برش های توت فرنگی تزئین کنید. .

مرحله 10: کیک اسفنجی ویکتوریا را برش داده و سرو کنید

سپس کیک اسفنجی ویکتوریا را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید سپس چند برش از کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مقوی یا یک دسر شیک و جذاب با چای یا قهوه سرو کنید. من خدمت می کنم


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا