آشپزی

طرز تهیه کیک باباروتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک باباروتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک باباروتی

کیک باباروتی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که با طعم های مختلف تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باباروتی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک باباروتی
ارد 1+ ¼ فنجان
قند ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
ماست ½ فنجان + 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
مواد مورد نیاز برای لایه نسکافه
تخم مرغ در دمای اتاق 2 عدد
ارد 1 فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
آب جوش 1 قاشق غذاخوری
قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
کره 100 گرم

طرز تهیه کیک باباروتی

مرحله اول

برای تهیه کیک باباروتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس مواد خشک را که شامل آرد و بکینگ پودر می باشد 3 بار در ظرف مناسبی الک می کنیم.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ غلیظ و کشدار شود سپس کره مایع و ماست را به کاسه با تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

حالا مواد خشک را به آرامی به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 1-2 دقیقه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شده و مخلوط یکدستی به دست آید سپس به شکل گرد در آمده و داخل آن را با کاغذ کره ای بپوشانید.

مرحله چهارم

سپس مایه کیک را به آرامی داخل قالب بریزید و قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پخته شود. بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله پنجم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. حالا مارشمالو نسکافه ای را روی کیک درست می کنیم که نسکافه را با آب جوش در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا نسکافه را خوب هم بزنید تا در آب حل شود، سپس پودر قند را چند بار الک کنید و به همراه کره، وانیل، پودر دارچین و تخم مرغ در دمای محیط به کاسه حاوی نسکافه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

سپس آرد را 3 بار الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مخلوط یکدستی به دست آید. حالا که کیک آماده شد قالب کیک را از فر خارج کرده و کنار بگذارید اما فر را خاموش نکنید.

مرحله هشتم

حالا سس نسکافه را به طور یکنواخت روی کیک بریزید و قالب را دوباره در طبقه بالای فر قرار دهید. سپس کیک را به مدت 15 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا لایه نسکافه ای بپزد.

مرحله نهم

لازم به ذکر است زمان بسته به ضخامت لایه نسکافه ای متفاوت است و بهتر است در دقایق آخر با سیخ چوبی چک کنید. بعد از اینکه از پختن اسفنج نسکافه مطمئن شدید، قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کیک خنک شود.

مرحله دهم

وقتی کیک کاملا خنک شد آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. سرگرمی روز روی کیک را با سس شکلات و تکه های شکلات به دلخواه تزیین کرده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا