آشپزی

طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی

کیک برنجی نارگیلی یکی از کیک های خوشمزه و معطری است که به دلیل وجود نارگیل در دستور پختش طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی به این لینک مراجعه کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک برنجی نارگیلی
یک تخم مرغ 4 قطعه بزرگ
آرد برنج 150 گرم
آرد قنادی 140 گرم
قند 195 گرم
پودر نارگیل روغنی 40 گرم
روغن مایع 70 گرم
شیر نر 125 گرم
ماست 50 گرم
پودر خمیرمایه 10 گرم
وانیل ½ قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک برنجی نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 12 تا 15 دقیقه با دور تند هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ کشدار شود و حجم آن دو برابر شود. سپس شیر را به همراه پودر نارگیل و ماست و کره مایع به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با سرعت کم با همزن برقی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. توجه داشته باشید که مخلوط کردن بیش از حد مایه کیک در این مرحله باعث خواب آلودگی تخم‌مرغ‌ها می‌شود.

مرحله چهارم

سپس آرد شیرینی پزی را به همراه آرد برنج و بکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و سپس الک را روی کاسه با مخلوط تخم مرغ قرار دهید و به تدریج مخلوط آرد را داخل آن بریزید و در ظرف الک کنید.

مرحله پنجم

حالا به کمک کاردک خامه را در یک جهت هم می زنیم تا بافت خامه کیک یکنواخت شود. سپس داخل مستطیل شکل را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله فرم را چند بار روی سطح کار می زنیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 35 تا 40 دقیقه کاملا بپزد.

مرحله هفتم

بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک به آن نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. حالا قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

وقتی کیک کاملا خنک شد به دلخواه برش بزنید و برش ها را با پودر پسته و پودر نارگیل و خلال پسته تزئین کنید. در آخر برش ها را در بشقاب مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا